Tre små bagare- det doftar ljuvligt!

Dagen började med att vi höll på att försova oss då maken stängt av min väckarklocka också när han stängde av sin. Inte alltid lätt att famla i mörkret!
Vaknade iallafall av en hund som undrade varför inte morgonmaten blev serverad i tid och rusade upp och väckte alla barnen och fick skynda oss till skolan och var där precis 8.20.
Pust….avskyr morgonstress…… hela dagen blir uppjagad.
Killarna ville till Ikea och leka så vi tog oss en sväng dit på förmiddagen.
De har börjat julpynta och det fick inte mig att känna mindre stress direkt.
Snart är vi där!
Längtar med en viss motvilja till att allt skall fixas och donas till 1000% och inte bara njuta av julen som när man var liten….måste lära mig att lagom är bäst!
Dagen fortsatte i högt tempo och när vi kom hem blev det bullbak för vi får ju passa på att fira kanelbullensdag!
Tar alla chanser att fira 🙂
Barnen stod för baket idag och det klarade de överförväntan.
De valde sina favorit fyllningar så vi fick tillslut bullar med äpplemos/kanel, choklad, skogsbärssylt och banan/choklad.
Mumsigt värre! mmmmmmmm
Själv gjorde jag kanelbullar med mandelmassa och kanel så nu har vi fullt i frysfacket!

Sitter här nu och det doftar ljuvligt här hemma och mina tre små bagare sover gott efter dagens bullbak.

3 comments on “Tre små bagare- det doftar ljuvligt!

  1. Vilka mysiga bilder =) Ja du julen, jag har börjat sänka kraven på den, blir mysigare så, allt behöver inte vara så perfekt, då stressar man bort denna mysiga tid. Stor kram

Kommentera

