Kan jag laga det här?

Lunchmeny

Vecka 41

Måndag
Huvudrätt: Chili con carne med tortilla och röd chili bröd samt majsdip.
Vegetarisk rätt: Chili con carne på sojafärs med tortilla och röd chili bröd samt majsdip.

Tisdag
Huvudrätt: Kycklingbröst och höst svamps saute med örtkokt ris och rödbets
foccaciabröd.
Vegetarisk rätt: Qourn och höstvamps saute med örtkokt ris och rödbets foccaciabröd.

Onsdag
Huvudrätt: Fisk gratäng, fiskfilé med gratinerat potatismos samt krämig lakrits sås.

Vegetarisk rätt: Veggie burger med potatismos och remoulad sås.

Torsdag
Huvudrätt: Krämig selleri och ostronskivling soppa med spenat foccaciabröd.

Fredag
Huvudrätt: Lasagne al forno med italienskt parmesan bondbröd.
Vegetarisk rätt: Vegetarisk lasagne med svamp och spenat.

Alltså, vi sitter här hemma sjuka och krassliga och går igenom dotterna vecko rapport ifrån skolan på datorn och jag säger innan jag tänker mig för:
”Killar vet ni vad?! Nästa vecka kan vi ju äta samma lunch som storasyster får i skolan”

Tanken var att göra det lätt för mig så jag slapp tänka ut en meny. Huvudet spränger och ögonen är nästintill igenklistrade idag! 😦

Killarna tycker att det låter som en bra ide och vill genast se vad det är vi skall laga och äta!

När matsedeln väl visar sig på skärmen så blir mina ögon bara större och större ju mer jag läser. (Bättre än att badda dem med ljummet te)

Vad har jag gett mig in på?
Nybakat bröd varje dag och rena gourme maten.

Barnen ser att jag ser lite förvånad ut och jag förstår ju att dottern har gillat sin skolmat denna terminen och sedan hör ju till saken att de har fått en erfaren kock ifrån en känd restaurang i skolköket 🙂

Kommer ihåg att rekorn sa på föräldrarmötet att vi föräldrar alltid är välkommna att vara med på skolan och kom gärna för matens skull för den är suverän!

Tror ni att man kan komma med två syskon en hel vecka???? 😉

Ja ja har man lovat så är det väl bara att köra igång, eller?

Lakritssås låter spännande till fisk och det är ju alltid kul att testa något nytt!
Tror kanske att jag fuskar lite med brödbakandet 😉
Killarna äter nog färdigköpt också!

Nu återstår bara att få ihop en middagsmeny!

Middagstips tas gärna emot med glädje!

Ha en fortsatt skön fredag där ute!

One comment on “Kan jag laga det här?

  1. Är det någon som kan, så är det du…..Du är ju hur slängd som helst med mat och bak. Underbart med fin skolmat – jag är impad! Och tänk vad gott dte måste lukat där med bakat bröd. Mmmmmmm…

    Ge järnet och krya på er…
    Kram Mia

Kommentera

