Beslutångest idag!

Så står man där i butiken med hundratals olika alternativ framför sig och allt bara snurrar i huvudet.
Alla valmöjligheter och jag står där som ett fån och bara stirrar.
Rött, blått, vitt, grått, svart eller ialla regnbågensfärger på samma gång.
Runda, fyrkantiga, plast eller metall.
Mjuka eller hårda former.
Design, märkes eller bara vanliga.

Ja, just det jag skall bara ha vanliga glasögon men hur sjutton ser ett par sådana ut!

2 timmar står jag där och provar och provar och vad ser jag i spegeln?

Ingenting utan mina glasögon på näsan och de ligger ju på hyllan och där gör de ju ingen nytta.

Där står jag alltså med ansiktet upptryckt mot spegeln och tror ni jag tänker på bågen jag provar?

Nej, just det. Så nära spegeln är det bara min poriga näsa jag ser och inget annat. Punkt slut!

Så var man där igen, aldrig nöjd och nu tror jag att alla stirrar på min röda näsa utsmyckad med ett par stora bågar i hela ansiktet.

Då kommer en försäljare precis i rätt sekund och säger : den bågen sitter ju perfekt och du som har ett sådant smalt näsben passar utmärkt i den bågen.

Va jag ett smalt näsben?

Tack ,tack äntligen något som är smalt på denna kropp och som man får komplimanger för.

Då, i det ögonblicket såg faktiskt bågarna helt okej ut på min inte alls så röda näsa och innan besöket var slut gick jag därifrån med inte bara ett par utan två.

Kan ju dra slutsatsen att försäljaren kunde sitt jobb och fångade upp kunden i precis rätt ögonblick och vände en obekväm situation till något positivt med en nöjd kund som fick det hon ville ha.

Nu sitter jag här med en ansiktsmask och fötterna i ett fotbad och bara njuter av att barnen sover sedan 18 och att mitt näsben har fått den första komplimangen ever!

Ja, ibland kan det lilla göra hela dagen.

Imorgon är det fredag och mormor överraskar barnen med Nalle Puh på bio, så det kommer bli en rolig fredag.

Ha en skön fredag där ute!

3 comments on “Beslutångest idag!

  1. Tack för fina och värmande ord hos mig. Betyder mycket.

    Åh, vill ha recension på Nalle Puh sen. Funderar på att låta Arvid premiära i biosammanhanget nämligen 🙂

    Kul med nya bågar också.

    Ha en riktigt fin helg!
    Kramar

  2. Smalt näsben…nice! Hoppas man får se lite pics snart. Jag behöver också nya glojärn men det är ju så jobbigt att prova ut….Så jag väntar…

    Kram Mia

Kommentera

