Nu blommar det igen!

Trädgården 5 november 2011!

Knoppar och nyutslagna blommor i alla dess former och färger, ja till och med luktar gott gör de.

12plusgrader och rena vårvädret denna lördag.

En vackrare Allahelgonahelg i trädgården har jag inte varit med om.

Barnen fick springa av sig ut och ett tag till och med jackorna åkte av men de åkte på snabbt igen för nu vill vi inte ha mer förkylningar denna vecka iallafall.

Barnen njöt verkligen av denna underbara lördag och samtidigt som det var varmt och skönt ute så såg himlen ut som ett snölandskap.

En glimt av vad som komma skall kanske!

Barnen och jag sjöng denna sång idag och barnen ville ta in alla blommor så de klarar frosten och vinter!
Sov, du lilla videung, än så är det vinter.
Än så sova björk och ljung, ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.
Sov du lilla vide, än så är det vinter.

Solskensöga ser på dig, solskensfamn dig vaggar.
Snart blir grönt på skogens stig, och var blomma flaggar.
Än en liten solskensbön, vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig, solskensfamn dig vaggar.

Som sagt mer sådana här dagar önskas!

 

4 comments on “Nu blommar det igen!

  1. Javisst är den underbar denna höstvår, helt otroligt! Är det här den nya svenska vintern överlever jag den utan problem.

  2. Den sången har jag alltid sjungit som vaggvisa för mina pojkar. Den är så vacker tycker jag…

    Ja dte där med årstider och spratt….undrar just hur vintern ska te sig…

    Kram Mia

  3. mia: hade varit skönt med en ljummen vinter men barnen längtar efter snö så lite av den varan kan gärna falla men bara så det räcker till pulkabacken…..
    Älskar vaggvisor, men nu vill barnen bara höra Eric Saade och andra skönsjungande artister så jag låter cdspelaren stå för nattningen nu! Kram

Kommentera

