In Flames!

En brinnande känsla i hela kroppen då temperaturen stigit till feber nivåer och med en hals igensvullen av halsfluss sitter jag här och kan inte ligga ner och sova men som tur är så sover resten av familjen som även de haft en tuff vecka.
En vecka som vi avslutar med en nerklubbad mamma in flames!

In Flames för mig vidare i en annan riktning då jag nyss kollade igenom Aftonbladet på nätet och läste en artikel om just In Flames ett känt hårdrocksband ifrån Göteborg.
Lite info:
Sveriges främsta och ett av tidernas mest framgångsrika hårdrock-band. Bildades i Göteborg för mer än 20 år sedan av gitarristen Jesper Strömblad och blev en betydande del av den internationellt kända the Gothenburg sound tillsammans med At the Gates och Dark Tranquillity.
Gruppen består 2011 av: Anders Fridén, sång, Björn Gelotte, gitarr, Niclas Engelin, gitarr, Peter Iwers, bas, och Daniel Svensson, trummor.
I våras kom In Flames tionde album ”Sounds of a playground fading”. Den 31 maj hade gruppen turnépremiär i danska Århus.
På fredag, 18 november, spelar bandet på Hovet i Stockholm.
Den 19 november är det Scandinavium som gäller

Det har nämligen visat sig att vi bodde grannar med trummisen i flera år, lekte med barnen i sandlådan, fikade i trädgården, käkade korv på barnkalas, gick på samma rytmik i kyrkan och all denna kontakt genom barnen utan att veta att det var en kändis som turnerade världen runt som var min ”sandlåde kompis”

Kan väl säga som så att ibland är det skönt att inte veta allt för jag lovar att jag inte skulle suttit där i sandlådan och bara varit mig om jag vetat det jag vet idag. Knasigt men sant.
För mig en vanlig sandlåde pappa. För många andra deras största idol!

Härligt med kändisar med fötterna på jorden!

Nu har de flyttat och en annan sandlåde pappa och mamma har flyttat in så det finns alltid någon att ta en kopp kaffe med över en sandkaka!

Nä nu bränner ögonen och förhoppningsvis får jag ett par timmars vila innan gänget vaknar igen och det är full fart här hemma.

7 comments on “In Flames!

  1. Kändis eller inte, de är ju bara människor som alla andra. Många av dem väldigt intressanta och inspirerande individer, men jag är säker på att de ser minst lika mycket inspiration i dig!! Kram.

Kommentera

