Mamma, berätta om förr itiden!

Söndagen bjöd på strålande solsken occh en underbar värme så här i slutet av november!

Jag och barnen gick en sväng förbi min favorit affär Balders Hage och kollade in alla underbara julsaker och det blir nog lite nytt i år också.

Vi gick en skön  solskenspromenad ifrån NK till Stadsmuseet och njöt av blå himmel och vatten som flyter genom Göteborg.

Efter pyssel och lek så fikade vi med en god smörgås stor nog åt oss alla tre och barnen valde varsin damsugare till fika mys!

Över barnens bord stod KÄRLEK skrivet i valvet och det var precis vad jag kände just då efter en fantastisk härlig dag med barnen. Saknade dock mellan sonen som valde att åka med pappa till olika byggvaruhus och göra ”killsaker” som han kallar det.

Stadsmuseet har en härlig godis hylla med små tablettaskar i byrålådor och karameller i burkar och barnen älskar att gå dit och idag fick de varsin klubba.

Mamma, berätta om förr i tiden brukar barnen säga och så vill de höra om vad min farmor berättat för mig om hur det var i Göteborg förr i tiden.

Det här känns lite som man är tillbaka flyttad i tiden och det är så mysigt.

Förbereder för advent och en fullbokad vecka som jag hoppas flyter på enligt planerna.

 

 

10 comments on “Mamma, berätta om förr itiden!

  1. migränmamman: hjälper att bo i en storstad för här händer alltid något. Ibland för mycket för att hinna med hemmet och allt som blir liggandes, men ,men ibland har dygnet 25 timmar. hihi Kram

  2. Åh så många inlägg med härliga foton! Jag kan inte låta bli att bli aningen avundsjuk på allt mysigt som finns i en större stad sådär. Och ni verkar verkligen utnyttja det till fullo. Underbart!

    Och vad modig hon är, din stora tjej. Det är knappt jag skulle ha vågat gå fram och fotas sådär med superhjältarna. Hon såg ju helt avslappnad ut. 🙂

    Hoppas att ni får en fin dag och vecka! Kram!

  3. Vad härligt ni har! Njuter av dagarna! 🙂
    Advent närmar sig med stormsteg och jag älskar det! Det är SÅ mysigt och vi har en sådan mysigt tid framför oss!
    Mina barn älskar också att höra om förr i tiden, speciellt om då jag och pappan var små!
    Kram och trevlig kväll

  4. SÃ¥ härliga bilder frÃ¥n alla era aktiviteter. Ser sÃ¥ mysigt ut! Göteborg är verkligen en fin stad. Är lite avis pÃ¥ att jag inte bor där 😉 Men. Malmö är ganska bra det med.
    Ha en fin kväll!
    Kramar

  5. Anniesmamma: Göteborg har mycket att erbjuda och det finns så många museer med fantastiska lekrum för barnen så det är som ett andra hem under vinterhalvåret.
    Dottern ja hon tar för sig av livet på ett underbart sätt , älskar utmaningar och är avslappnad av naturen.
    Kram

  6. Fragglarna: Första gången barnen ville att jag skulle berätta om förr itiden så började jag berätta om när mina far/morföräldrar var små men då tittade de lite konstigt på mig och sa.: nej mamma vi menar när du var liten! Oj vad gammal jag kände mig då 😉
    Men , men vi hade ju ingen mobil, video, dator eller bil med bälte när jag var liten, så visst är det spännande att lyssna på.
    Kram

  7. feministmorsan: Kanske en resa till Göteborg med Arvid framöver? Jul på Liseberg är helt klart värt ett besök.
    Eller Slottskogen på våren/sommaren/hösten.
    Varit i Malmö ett par gånger men inte sett så mycket som det säkert finns att uppleva. Kram

Kommentera

