Första snöbollskriget!

Tänk er att denna snöhög fick mina barn att go bananas utanför affären igår.

Rena snöbollskriget bröt ut och de hade så kul. Några som längtar till snö i stora lass har jag här hemma.

Kanske dags att ta på vantarna?

Vem skall hon kasta på tror ni?

Vi var ute och plockade mossa i mellan gatustenarna för den var så fin där den växte att vi inte kunde motstå.

Även årets gran har anlänt till torget hemma och barnen ville så gärna klättra lite i den innan de reser den imorgon. Imponerande hög , men vacker vet jag inte . Kanske blir bättre när den är på plats. Hoppas det.

 

Medan dottern var i skolan passade jag och killarna på att åka till Ikea för att inspireras av juldekorationer.

Eller snarare jag för killarna ville bara leka i lekrummet, så jag tog mig ett varv och såg ett och annat som lockade.

Köpte en stor kramig golden hund till lillkillen som önskat sig den i julklapp. Tur att de sålde stora presentpåsar så jag fick hem den utan att avslöja julklappen.

Större säng kanske behövs nu när samlingen av hundar ökar markant.

Det ena leder till det andra…….

Eftermiddagen/ kvällen tillbringade vi med adventspyssel och barnen är så taggade att skapa sin egen jul. Söta de där små är när ideerna ploppar upp en efter en.

Tisdagen gick i ett och barnen hade vinterns första snöbollskrig!

2 comments on “Första snöbollskriget!

  1. Snö? På riktigt?

    Åh, en sån vovve har Annie med. Hon var typ 1,5 när hon fick syn på den på IKEA och släpade runt på den och vi kunde inte motstå att köpa den. Vi ursäktade det hela med att det var bra att ha den liggandes mot plankan i hennes säng, som lite skydd sådär. Nu, drygt 1 år senare, sover hon fortfarande i vår säng. Och hunden sover själv… i Annies säng.. vid plankan. 🙂

    Vad du är pysslig och duktig! Jag är SÅ impad. Som med jitterbuggarna. Jag måste lära mig att tänka så. Utanför ramarna. Kreativt. Duktig du är!

    Ha en fin dag! Kram!

  2. Ja, vi vill ha snö nu!!!! Snön är efterlängtad!
    Häromdagen då vi kom hem från skola och dagis så sopade Storan ihop all frost på bron, ”nu mamma! Nu skall jag göra snöbollar!”
    Håller tummarna för snö innan advent, men jag VET att det inte blir s eftersom det är på tok för varmt….
    Kram

Kommentera

