Kalas hela lördagen lång!

Denna lilla Smurfan  var på maskerad kalas igår och hade så roligt.

Det bjöds på turkisk buffe och härlig musik som barnen svängde loss till i timmar.

Födelsedags tjejen fick en sådan fin tårta att det nästan var synd att äta upp den men oj så god den var.

Älskar att inspireras till nya smaker och ideer i köket.

 

Dottern blev aldrig målad blå i ansiktet för färgen fanns inte i påsen och gissa varför?

Jo, ingen mindre än lillebror Sebastian hade lagt tillbaka den i affären för som han sa:

jag var avundsjuk på att storasyster skulle bli Smurf och gå på kalas.

Jaha, så kan det gå. Men dottern var lika glad för de andra kläderna vi hittat till Smurf dräkten att hon nöjde sig med det.

Puh säger jag bara för vi hade ont om tid att fixa fram ny färg så jag blev så lättad när hon var nöjd ändå.

En rolig lördag hade barnen även killarna som fick följa med pappa på roligheter och sedan blev de så glada när storasyster kom hem med kalasgodispåsar även till dem.

Lördagen avslutades med familje mys framför Bilar2 som vi såg på bio men då var inte pappa så nu har vi sett den alla fem.

Barnen fick dessa goa mackor till kvällsgott och var så nöjda. En favorit i repris!

 

2 comments on “Kalas hela lördagen lång!

  1. Sötaste Smurfan jag någonsin sett….Ohc du tårtan såg FAB ut. Idag ska vi se Cars 2 för första gången. Så spännnade!

    Kram Mia

  2. Wow för dina cars-mackor! Så fin smurfa hon blev förresten. Kul att hon var nöjd med allt trots den saknade blå färgen. Cars 2 har jag köpt till mina systersöner i julklapp. Jag och Arvid har dock inte sett den.
    Kramar

Kommentera

