Är det någon ide att lägga sig?

Ja det är mitt i natten och jag vaknade av stormen som börjar nu. Hunden blev lika skällig som tidigare nätter men idag fick jag ju iallafall sova en del av natten i sängen.

Var ute på balkongen och plockade in allt som förde oväsen men till lite nytta då grannarnas krukor ligger och dunkar mot räckena.

Ja ja en mysig tidig 1a december har jag iallafall med en hund som värmer fötterna och är så nöjd med sällskap när vinden viner i knutarna.

Om tre timmar ringer väckarklockan och barnen är nyfikna på svts julkalender så det blir nog inga problem att få upp dem iallafall.

Nu väntar en spännande månad med mycket mys och det riktigt kliar i fingrarna på att få sätta igång med allt som hör julen till.

Nu skall jag leta efter lite ideer till barnens julpynt. Barnen pyntar lägenheten i år och det är riktigt kul att se hur ögonen lyser när de skapar.

Vi har julsaker i olika kartonger på olika ställen i år och jag har ingen lust att köpa på mig en massa nytt som skall plockas ner i kartonger igen om ett par veckor när jag redan har tillräckligt många på lager.

Annars är det alltid kul att shoppa nytt, men i år tar det emot.

Kommer säkert bli lika fint i granen och här hemma med barnens alster som förgyller vår vardag.

Ha en skön första december där ute !

 

Kommentera

