Fredagsruschen

Fredagen fullständigt rusade iväg. Gjort allt och ingenting känns det som.

Storstädade medan dottern var i skolan och med andan i halsen skyndade jag och killarna oss till bussen för att hämta deras storasyster i skolan.

När vi kom ner till Nordstan med ett par minuter till godo så sprang vi på ett bekant ansikte som jag kände igen men först inte kunde placera var jag sett/mött tidigare men när jag såg barnvagnen och bebisen i famnen visste jag att det var ju Mirakelmorsan irl med lille sonen och han var så söt.

Stan är inte så stor. Kul att prata lite innan vi fick rusa till dotterns skola.

När vi hämtat dottern rusade vi vidare mot Bergakungenssal för att gå på bio som var dagens aktivitet i adventskalendern.

Vi han precis itid för att se Arthur och  julklappsruschen.

Filmen var bra och barnen var lyckliga över att få gå på bio.

Nu är den stora frågan är morfar verkligen tomten eller inte?

När vi promenerade i stan såg vi denna lilla gulliga kyrka vid kanalen som såg så vacker ut i mörkret.

Vi gick förbi en frisörsalong och klippte killarna som har hår som växer som ogräs och blir så varmt i vintermössorna.

Innan vi var hemma handlade vi mat och lite fredagsmys som avklarades snabbt för det tog inte så lång tid innan vi alla sov i varsin del av soffan.

En härlig fredag med sol även om vi mest var innomhus.

Idag har barnen sin dansuppvisning och det skall bli så kul att se dem uppträda som astronauter.

Ha en underbar lördag där ute.

One comment on “Fredagsruschen

  1. Jag scrollar ner och läser ikapp lite. Du är så duktig! Åh, om jag bara vore hälften så duktig som du så vore jag glad…
    Och varje gång jag läser din blogg tänker jag att jag också skall göra nåt kul med maten. Pysslar gör vi här hemma med, men mina barn är SÅ petiga med maten så lite av din fantasi kanske skulle göra gott här hemma!
    Vad kul att stöta på Mirakelmorsan! 🙂
    Kram och trevlig helg

Kommentera

