En dag i sann julanda.

Wow en sådan onsdag vi haft i julens tecken ifrån morgon till kväll.

Morgonen började med en överaskning för killarna när de upptäckte att det var snö i Angered dit vi åkt för att handla lite inför julen.

Mamma sa Sebastian” du sa ju att vi måste ta tåget i flera timmar för att få  leka i snön, men det räckte ju med spårvagnen. Du vet ju ingenting”!

”Du vet ju ingenting” är hans nya uttryck och han berättar gärna för mig hur saker fungerar med glädje och många gånger får jag hålla en god min och säga aha det visste jag inte för han är så glad när han får förklara och visa saker för oss andra i familjen.

Nej , jag visste inte att det snöat utanför stan , då vi bara har asfalt som lyser svart och dyster.

Nu var det ju inga mängder med snö, men ändå så glädjande för killarna som lekte en bra stund med sina motorcyklar i snön.

När vi hämtat dottern i skolan hade vi två timmar att spendera innan hennes julavslutning började så vi åt lite mat , var på en fantastisk julmarknad i Nordstan och så övertalade barnen mig att köpa Bingolotter till fredagens Uppesittarkväll.

De hade extra dragningar i dag på lotterna så barnen och jag stod med ett gäng pensionärer och hoppades på att vinna lite smått och gott.

Barnen tappade gnistan en aning när ett par med två lotter med slutsiffra 15 vann 4 gånger, men så vid sista snurret på hjulet så vann vi till barnens stora glädje.

Vi vann nya bingolotter , så nu har vi lite extra presenter till julklappsspelet, då lotterna var till Eldsjälsgalan 29 december.

Glada gick vi igenom ett juligt Göteborg till dotterns julavslutning i Kronhusparken.

Barnen bjöd på fin julsång och det var så mysigt.

När de var klara så åt vi pepparkakor och medan de vuxna drack värmande glögg så lekte barnen och hade roligt.

Vi avslutade det hela med ett besök av tomten som hade med sig lite gott till barnen.

En fin julavslutning.

På väg hem gick vi igenom Kronhusparken med sina mysiga bodar som är extra mysiga vid jul.

Barnen älskar att gå och titta i godis/choklad boden där allt ser ut som förr i tiden direkt taget ur en saga av Astrid Lindgren.

Nöjda med dagenoch väl hemma dröjde det inte länge innan vi alla somnade gott och när jag vaknade efter ett par timmar utvilad och pigg, så satte jag igång att rulla köttbullar och steka dem till härlig julmusik.

En lugn och julig natt i min ensamhet efter en helt fantastisk dag helt i sann julanda och nu börjar mina ögon att bli tunga igen, så det är återigen daxs att gå till sängs.

 

 

2 comments on “En dag i sann julanda.

  1. Men så mysigt och får man inte julkänslor av dina bilder å är det fel på en , underbart, men hur duktig är du ? trillar du köttbullar på nätterna , oj , oj , här ligger man i lä känner jag , kram på dig duktiga lilla människa !!!

Kommentera

