Huvudet i ett skruvstäd.

Nu sitter jag här mitt i natten pigg och klar i huvudet och önskar att jag kunde sova som resten av familjen.

Men icke sa nicke nu är huvudknoppen efter dagens helvetesvärk på G igen och då spelar det ingen roll att det är mitt inatten.

Har i många år drabbats av en värk utan dess like i höger öga och området runt omkring i pannan.

Trots många läkarbesök och medicineringar så är det inget som hjälper rent medicinskt, så jag har som tur är hittat ett sätt att bemästra den värsta värken själv genom att fokusera och djupandas på ett sätt som jag inte riktigt kan förklara.  Sätter mig själv i någon sorts trans eller meditation och bara är fast vardagen fortgår som vanligt runt omkring.

En lustig sak är att samma metod gick att använda på mina förlossningar då jag inte hann få bedövning på någon av dem, utan fick förlita mig på andningen och fokusera på mig själv.

Fick så mycket beröm av barnmorskan efter första barnet för min metod som hon sa hade hjälpt mig enormt mycket, vilket jag inte då förstod fören andra förlossningen då jag kände hur jag sjönk in i samma metod igen,  så någon nytta med denna förskräckliga värk finns  det tydligen.

Vaknade alltså igår natt och kände att något var på gång och sedan slog det till med all kraft och klubbade ner mig större delen av dagen.

Som att ha huvudet i ett skruvstäd

En lugn hemma dag idag alltså och barnen har spelat spel och pysslat med alla nya julklappar, så de har varit nöjda med en hemmadag i dag också.

Värken har alltså haft mig i sitt grepp hela dagen och för ett par timmar sedan började den lätta och nu är jag pigg och full av energi igen.

Jätte konstig känsla att känna sig så klar i huvudet efter en sådan värk som inte är att leka med.

Nu återstår bara en ömhet runt höger öga som brukar hålla i ett par dagar, men det är ingenting mot värken, så det går att stå ut med.

Nu hoppas jag att jag får sova ett par timmar så jag är en piggare mamma imorgon/idag

och kan hitta på något roligt utanför hemmets fyra väggar.

Hoppas ni får en bra onsdag där ute.

 

av Colourful and creative design Postat i Allmänt

5 comments on “Huvudet i ett skruvstäd.

  1. Stackars dig…fy katten alltså. En släkting till oss hade något sådant som hette …..syndrom. kommer inte riktigt ihåg nu. men han fick någon medicin som lindrade.

    Hoppas du haft en bättre dag idag och vilka fina barn du har som liksom ”låter” sin mamma ha ont….Kram Mia

  2. Usch så tråkigt , måste finnas något som kan hjälpa dig tycker man , inte mänskligt att ha så ont , skickar en stor kram ifrån Ön till dig !!!!

  3. Tack alla. Nu är huvudet med mig igen. Har gått till olika läkare i över 15 år , men ingen kan säga vad det beror på att inget hjälper, så jag har väl på något sätt lärt mig att leva med det. Men det gör bara så ONT när det väl slår till när man minst anar det. Kram

Kommentera

