Fånga dagen!

Ingen sovmorgon här inte. Barnen leker och har byggt en koja i köket, så frukosten serverades i campingstyle. Härligt med omväxling även om det bara är på hemma plan.

Gårdagen spenderade vi ute på gården med sandlådelek och städning i förrådet. Lillkillen hittade storasysters gamla cykel utan stödhjul och ville prova den direkt.

Först behövdes det lite luft i däcken.

Sedan var det bara och cykla trodde sonen, men ack så lätt var det inte . Efter ett tag så gav han upp och lekte i sandlådan med de andra.

Gräset lyser grönt och vad skönt barnen tyckte det var att springa runt i solen och leka kull med de andra barnen på gården.

Själv satt jag och njöt i solen och tog det lugnt efter förrådstädningen. Första vår blommorna har slagit ut i rabatten. Så fint.

På eftermiddagen var det kalasbjudning och barnen släppte loss inne på Lekstan i Sisjön medan jag umgicks med ett glatt gäng mammor.

 

Ett roligt kalas och barnen ville inte alls gå hem när kalaset var slut. Lekstan är lagom stort och fräscht. Barnen har alltid så kul där.

När vi kom hem vid 19 tiden var det dags för mig att ta på träningsskorna och jag blev inte överraskad när jag var helt ensam på gymmet en lördagskväll timmen innan Andra chansen.

Skönt var det att ha hela stället för sig själv.

Bara att köra på och som sagt det var så skönt att vara ensam. Aldrig trivts på stora gym , men på detta  i mindre skala  känns det mer som hemma träning och det gör att jag känner mig mer bekväm med att gå dit.

En härlig kvällspromenad hem på det i ett upplyst område var pricken över i.

En avslappnad mamma som sjönk ner i soffan inför Andra chansen och njöt av en ostbricka med valnötter och färska fikon.

En skön lördag och jag är glad att jag gav träningen på gym en andra chans.

Nu är det redan söndag och ännu en vecka är snart slut. Inga planer för dagen. Känns skönt att avsluta veckan så. Ta dagen som den kommer .

Ha en skön start på söndagen där ute. Fånga dagen!

16 comments on “Fånga dagen!

  1. Underbar dag vännen….och så dukig du är med gymet. Om jag ändå fick lite av den energin. Ostbricka låter mumma…

    Kram Mia

  2. Nu har jag läst ikapp på bloggen lite, VAd du har gjort mycket saker, med barnen och träning och allt, OJ vad impad jag blir!!!

    Snödroppar!!! Jag vill också ha snödroppar snart….

    Kram

  3. Underbart att ha våren och sommaren runt hörnet!! Gud va duktig du är som kommer iväg & tränar 🙂
    Kramar

  4. Fina Frun: Ja, det börjar bli ordning i området nu. Bott i ett byggprojekt i 13 år.Trivs så himla bra här så det är kul att det blir mer och mer verksamheter här också. En liten stad i staden 🙂 Kram

  5. Kristina: Glad att jag fann dig igen efter allt strul med bloggen. Barnen är i en aktiv fas just nu med mycket spring i benen så det händer en hel del. Snödropparna kommer snart skall du se. Kram

  6. Migränmamman: Är så skönt att komma igång igen. Inte en dag för sent. Barnen är ju inte så små längre och har mycket spring i benen, så det gäller att hänga på.
    Snart är sommaren här. 🙂 Gud vad jag längtar. kram

  7. Feministmorsan: Ja du, detta med bloggen är sååå tråkigt. Börjar också hitta tillbaka till dem jag följde innan, men det blir inte som innan. Fanns alltid något inlägg hos ”alla” bloggare som lockade ,men nu ser man ju inte dem längre.
    Kram

Kommentera

