Oj, vad gjorde jag?

Söndagen bjöd på bowling på  Starbowling med hela gänget och ni skulle sett vad barnen och maken kämpade i en hel timme för att vinna över mamma som lite skämtsamt psykade dem med att ”mamma vinner”. En liten retsticka bor det allt i mig, även om jag aldrig brytt mig om att vinna i spel, så är det allt kul att ligga bra till.

Dottern tog ledningen ifrån start och dansade loss till härliga låtar och discolight med en vinnarfeeling som höll i sig ……

Discobowling. Det närmaste disco jag varit på många år.

Killarna kämpade och var så tävlingsinriktade.

Som sagt dottern tog ledningen ifrån början hade tagit ut segern lite i förväg för precis innnan vår timme började ta slut så fick jag in ett par riktigt bra träffar och vips så var det ingen mindre än jag som tog hem segern. Ooops…..

Med två ynka poäng förlorade dottern och MAMMA vann!

Segerdansen och ett mycket skämtsamt/ retfullt” vad var det jag sa”   blandat med ” Grattis mamma”, Give me five, och en liten sur min ifrån dottern avslutade en rolig timme i bowlinghallen.

Så kan det gå!

Efter bowlingen åkte vi hem till mina föräldrar där vi åt en god middag, träffade mina bröder med respektive och roligast av allt min brors 1åriga ögonsten som växer och blir sötare och sötare. Går gör hon nu och snart springer hon med kusinerna och hittar på bus.

Vi avslutade kvällen med en fotbollsmatch och där blev jag helt utklassad. Totalt krossad av barnen… har alltid haft två vänsterfötter och hade behövt ett flygande mål för att kunna få in en boll.

En skön avslutning på helgen som gick i ett raskt tempo, med en vinst för barnens favoritlag Manchester United, så vi åkte alla hem nöjda och belåtna efter dagens segrar.

 

 

Kommentera

