En larvig frukost.

Dessa torkade larver ville barnen köpa på mat mässan , men  jag vågade inte. Helt ärligt så är småkryp även om de är döda, torkade och kryddade något som får det att krypa i hela kroppen och jag vill inte ha dem i närheten av min eller barnens kost.

Men jag tar det säkra före det osäkra och lagar en larvig frukost istället på mitt eget sätt.

En god larvig fukost av plättar blev det idag.

Ha en skön start på lillördagen där ute!

6 comments on “En larvig frukost.

  1. Vilken underbar frukost 🙂 Hmmm. Hade nog också hoppat larverna. Det kryper i hela kroppen vid tanken på att stoppa något sånt i munnen. Hualigen.

    Ha en riktigt fin dag!
    Kramar

  2. Äh, alla har väl hört….
    kittlar dödsskönt i kistan!?
    Men nä, jag skulle också hoppa över och…
    föredra din larviga frukost!
    Ha en bra dag!

  3. FiaFit: där slog du huvudet på spiken 🙂 Precis vad som hände här med en dotter som vaknade på ett sjuhelvetes humör över något jag inte ens vet vad, men när hon satte sig vid köksbordet så log till och med hon.
    Kram

  4. Kaffe: Skulle aldrig kunna äta ett levande kryp för det är just det uttrycket, Kittlar dödskönt i kistan, som får det att vända sig i magen. 😉 Kram

Kommentera

