Hästkrafter.

En helg med hästkrafter av alla de slag.

Maken gillar dem som är under motorhuven och barnen dem på fyra ben, så för att göra alla nöjda så åkte vi runt till olika bilfirmor hela lördagen och letade efter den perfekta bilen till mig.

Just det, min första egna bil sedan jag tog körkort för ett par år sedan. Bättre sent än aldrig….

Vi sålde ju vår 7sitsiga Chrysler som jag kört  , fickparkerat och älskat att sitta högt och ha kontroll över trafiken med och tänkte att vi köper två mindre bilar nu när vi inte behöver syskonvagn/enkelvagn längre och barnen sitter i bilkuddar som inte tar så stor plats.

Nu är det så att jag avskyr att köra växelbilar och att hitta en begagnad automat visade sig vara svårare än vi trott, men skam den som ger sig.

Efter mycket letande stod den framför mig  min ögonsten som passade perfekt men bakom den gömde sig en annan som var ännu bättre, så plötsligt hade jag två att välja mellan.

Jag som har så svårt att välja fick som vanligt beslutångest och maken var inte till någon hjälp då han bara sa att det är du som skall köra bilen så du får välja själv.

Efter många provsittningar och pillande på olika knappar så gjorde jag mitt val och nu känns det som jag valde rätt.

Jag valde den med både taklucka fram och bak.

Varför?

Jo, för den var så himla skön att sitta i och jag vill ha en varm sommar och vind som blåser genom håret….

Så nu har jag köpt min första egna bil och jag gick på utseendet.

För något annat kan jag inte om bilar och hur många hästkrafter bilen har jag ingen aning om.

Efter vårt bilköp åkte vi till stallet för dagens andra möte med riktiga hästkrafter.

Min svägerska har precis fått hem sin nya häst och barnen var så ivriga över att få möta underverket.

En riktigt fin häst och barnen var så nöjda med att mata honom med morötter och klappa lite försiktigt.

Här snackar vi riktiga hästkrafter!

Idag väntar andra hästar då Storås Ridklubb har Prova på dag och barnen absolut vill dit och rida.

Prova-på-dag den 18/3

Välkomna till prova på dag på Storås söndagen den 18/3 mellan klockan 12.00 och 14.00! Ingen föranmälan krävs och det är helt gratis för både barn och vuxna.

Vem tycker du ska börja rida hos oss på Storås Ridklubb?

En kompis, lillasyster, din sambo, kanske mamma eller pappa?

Nu har du chansen att bjuda in kompisar eller andra som du tror skulle tycka det skulle vara roligt att rida bara de provade på!

Som ny på Storås kan du då prova på att borsta, sadla, tränsa och rida helt gratis!

Ingen föranmälan krävs utan det är bara att komma mellan klockan 12.00 och 14.00.

 

VÄLKOMNA!

Vi är inne i en riktig hästperiod här hemma och jag som aldrig har varit intresserad av hästar kan nu mycket mer om dessa fyrbenta ståtliga djur än vad jag någonsin önskat göra.

En helt ny värld öppnar sig och jag tror att det kommer att bli många turer med min nya bil till stallet så hästkrafter får möta hästkrafter.

Jag kan ju stå och polera bilen medan dottern ryktar hästar.

Nu hoppas vi att söndagen blir lika lyckad som lördagens möte med alla olika hästkrafter.

Ha en fin söndag där ute!

5 comments on “Hästkrafter.

  1. Vad roligt med en ”första” egen bil! Låter som en mysig dag i övrigt med. Kul att få prova på stallivet med allt vad det innebär. Min lilla kille är också väldigt hästintresserad så funderar på att låta honom få börja också 🙂
    Kram

    PS. Är det fortfarande problem med kommenteringen hos mig eller? Har lättat på mina kommentarsinställningar än mer så hoppas att det ska funka.

  2. Linda: Dottern hade en fantastisk dag på hästryggen och killarna hade lika roligt med fötterna på marken. Kolla upp om det inte finns stall hos er som erbjuder prova på ridning.
    Riktigt roligt för Arvid, skulle jag tro.
    fick logga in med facebook senast för med Worldpress kom jag till din inloggning och där godkänndes ju inte mitt lösenord och användarnamn. Tur var väl det 😉
    Vet inte vad det är för knas men det är likadant hos Marie så något är det som blockerar blogg länkningen som fungerade förut. Det löser väl sig. Kram

Kommentera

