1oo % Barnens helg!

Okej, jag erkänner mig besegrad!

Att hålla samma tempo som en 4, 5 och 7 åring tar musten ur mig. Hur orkar de ?

Helgen har helt gått i barnens tecken och maken och jag har hängt på och upplevt en massa skoj.

Lördagen började med ett besök till Frölunda Torg där barnen hoppade studsmatta .

Studsmattan är det som barnen saknar mest ifrån när vi bodde i huset . Att bara springa ut och hoppa av sig lite tyckte de så mycket om.

Sedan bar det av mot Valhallabadet och ett fyra timmars långt badpass med lek , lek och åter lek.

Efteråt åt vi en underbart god kycklingsallad inne på Cafet på Valhalla.

Till maten drack vi min nya favorit dryck som slår allt annat med hästlängder nämligen LOKA smaksatt med JORDGUBB och LAKRITS. Så gott för en lakritsälskare som mig.

Mätta och belåtna åkte vi och storhandlade på Maxi och barnen bestämde att de ville ha tacobuffe som lördagsmys och väl hemma igen fixade de allt nästan helt själva.

Lite hjälp vid spisen och med pajen i ugnen fick de allt.

Uppläggning och dukning stod barnen själva för och de gjorde allt så fint.

Tacopajen blev super god och enkel med färdigköpt pajbotten , tacofärs i botten med en lök skivad i ringar över, 3 ägg ihoprörda med lite matlagningsgrädde, riven Gouda ost och salt som toppades med några körsbärstomater, så var pajen färdig efter 20 minuter i ugnen på 220 grader. Innan barnen serverade pajen klippte de lite krasse över.

Efter maten gick jag till gymet för att träna och då passade barnen och maken på att leka lite utanför vid älven , då vi hade en underbar kväll med solsken.

Vatten lek på kvällskvisten bjöd lördagen på och när jag hade tränat i 1,5 timme , så ville barnen gå hemåt och jag var helt klart med på de noterna.

En sista bild innan vi gick in för denna dag och förberede oss på lite mys i soffan.

 

Men då barnen och även vi vuxna var så trötta dröjde det inte länge fören vi alla sov. Dottern somnade ju nästan redan utomhus.

 

Söndagen började med lite tecknat på tv sedan ville barnen tillbaka till Valhalla och bada, så efter en stadig grötfrukost började vi göra oss iordning för ännu en dag i simhallen.

En frukosttallrik att stå sig på länge.

Besöket i simhallen toppades av att en av dotterns bästa kompisar oplanerat dök upp till ytan och barnen hade så kul idag med.

Tre trötta barn somnade i bilen och väl hemma vaknade tre super pigga barn som ville göra en massa saker. De enades tillslut till attt gå och bowla.

Dottern vann med några poäng ifrån bröderna.

4 comments on “1oo % Barnens helg!

Kommentera

