Rodd är min grej!

Veckan började med en tur till Landvetterflygplats och gud vad det lockade att ställa sig i kön, gå igenom passkontrollen och bara sätta sig på ett plan och flyga till nya utmaningar.

Nu var jag ju inte där för att resa så jag fick snällt ställa mig i ankomsthallen , trycka fötterna hårt mot golvet, så att de inte vandrade iväg mot avgångshallen.

Min svägerska kom hem ifrån Iran och precis som alltid känns det som man åker hemifrån och hem när man har hjärtat på två eller fler platser här i världen.

Efter en stunds väntan kom hon med väskorna fulla av läckerheter för det är det som alla önskar sig ifrån Iran förutom barnen som gillar kläder och leksaker.

Vi fick våra älskade valnötter som äts flitigt här hemma och de är så färska och goda.

Lite saffran som alltid gör maten så läcker.

Saffransfiskgryta med valnötsbröd till dagens lunch.

Dottern är med pappa på jobbet då det är hennes sista dag på påsklovet. Skolan börjar imorgon och jag är så glad över att hon trivs så bra.

Maken överraskade barnen igår kväll med en tur till simhallen och då passade jag på att simma 0,5km och sedan medan maken simmade sin 1km så lekte jag med barnen.

Dottern tog silvergrodan och var så glad.

När vi var färdiga vid 20.00 var lillkillen så trött och det passade så bra att jag tagit med hans pyjamaströja, så var det bara att bära in honom i sängen när vi väl var hemma.

Mamma, jag kan sova i skåpet, så jag kan bada mer när jag vaknar, sa min lilla gullunge som var för trött att gå hem , men bada mer det ville han.

Kanske ,kanske blir det en tur till simhallen ikväll , men de stänger redan 19.00 så vi får se.

Imorse vaknade vi till en vit morgon och trots att snön blänkte så fint på kajen ville jag inte se eländet. Tur att solen sken och trollade bort all snö.

Ny vecka nya utmaningar och min blir att ro 30 minuter om dagen. Inte ute på älven även om det hade varit mysigt, utan på gymet för jag tror att jag hittat min grej.

Passar så bra att ro 30 minuter och köra mitt styrkepass med 3 minuter mellan på olika konditionsapparater. Är så lagom mör i kroppen efteråt.

30min, 5,179km, 264cal

Igår blev det ju simning 0,5km och det kändes så skönt efteråt. Jag har bestämt mig för att börja detta året lite lagom och inte ta ut mig som innan och sedan tappa all motivation för man skadar sig eller tycker allt är tråkigt.

Känner en ny glädje med träning som jag aldrig gjort förut och det är så skönt att motivationen sitter i och målet är långsiktigt denna gången.

En annan viktig del av det hela är att få med hela familjen i det roliga med att just träna och då måste man ju verkligen tycka det själv annars så synar de små mig direkt.

Inget Pokerface här inte!

Ha en fin tisdag där ute.

9 comments on “Rodd är min grej!

  1. Saffran är underbart! Valnötter också.
    Rodd verkar kul. Snart sker det nog på riktigt i älven ska du se.
    Simning är mera min grej.
    Ha en fortsatt fin tisdag!
    Nu ska jag ut på några ärenden innan jag hämtar hem barnen från skolan.
    KRAM

    • Ja, kanske vi tar lilla ekan genom älven till dotterns skola nu när värmen kommer 🙂
      eller kanske inte. Hade varit en kul syn för grannarna. Vi och Stena Färjorna på älven.
      Håller mig nog till flåset på gymet men skönt är det efteråt.
      Ha en skön tisdagskväll. Kram

  2. Min man är helt inne på att köpa en roddmaskin. Först blev jag helt mållös… en vad?! Men efter att ha läst ditt inlägg inbillar jag mig att det kanske skulle kunna vara min grej också.

    • Det tror jag till 100%. Ett roligare sätt att bygga upp kroppen har jag inte prövat. Springa är inte min grej och cykla är så tråkigt när man inte kommer någon vart. Men att sitta på roddmaskinen får en att känna som man verkligen kämpar och förflyttar sig .
      Låt maken köpa en och du kommer inte bli missnöjd.
      Skulle gärna ha rpddmaskinen ifrån gymet hemma , men de maskinerna kostar väl multum.
      Kram

  3. Roddmaskin har jag nog aldrig provat… vad jag minns.
    Det är kul när man tränar hela familjen tillsammans. Då känns det inte lika mycket som träning – mer lek!

    • Ja , visst är det. Måste börja någonstans med nya vanor som involverar hela familjen. Åker inte skidor, spelar inte bollsporter eller är någon bra danspartner, så jag har inte så mycket att erbjuda. Men något skall vi nog hitta som vi alla gillar mer än bad och bowling. Kram

  4. Jag kan ju inte sluta tänka på dom förbaskade skorna, stod och dreggla över dom i skyltfönstret på Johanssons idag senast… hahaha! Dom kändes ju sjukt bekväma så jag kan faktiskt tänka mig att dom är väl värda sina pengar =)

  5. Åh, jag gillar verkligen roddmaskiner! Det tar så härligt över hela kroppen 🙂

    Vilken sötnos minstingen var med sin kommentar om att sova i skåpet. Hihi.

    Kram på dig!

    • Ja, det känns överallt men är ändå skonsam mot knäna. Det gillar jag 🙂
      Minstingen är vår lilla lustigkurre här hemma och man får sig många goa skratt. Barn är underbara. Kram

Kommentera

