Med på SVT!

Här händer  det grejer. Roliga sådana tror jag att det kommer bli för SVT har hyrt huset vi totalrenoverade och hade ute till försäljning . De kommer att spela in en ny serie Molanders under 6 månader och serien visas i början av nästa år i SVT.

En del av mig (min skapande sida) kommer alltså vara med och visas upp i en ny serie.  Kul att det arbete man lägger ner uppskattas.

”Molanders” skapare och manusförfattare är Ulf Kvensler, som bland annat skrivit manus till ”Sol­sidan” och ”Bröderna Karlsson”. Huvudregissör är Leif Lindblom, senast bioaktuell med ”Svensson, Svensson – i nöd och lust”.

Det tycker jag är kul.

Bild 1: 7 rum villa/radhus på Hovåsvägen 25a, Göteborgs kommun Hovås

 

Vi står för gräsklippningen så ser ni en galning som far fram i tid och otid med gräsklipparen senare i serien så är det bara jag som ränner runt.

Eller kanske inte. Får nog inte störa, men vi har fått lov att komma och kolla med barnen hur inspelningen går till och det kan ju vara roligt.

Här är lite info om serien Molanders:

Malena Ernman blir skådespelare i SVT:s dramasatsning ”Molanders”.

Skådespeleriet har hon i blodet. Bland mycket annat.

– Min släkt består av skådespelare, präster och mentalsjuka, säger hon till Nöjesbladet.

SVT förbereder sig för fullt inför inspelningarna av den nya dramaserien ”Molanders”.

Serien följer familjen Molander som lämnar ett hektiskt liv i Stockholm för en lugnare landsortstillvaro.

I skådespelarensemblen återfinns ett ”wild card”: operasångerskan och schlagervinnaren Malena Ernman, 41.

– Jag spelar en sångerska som far runt i världen men som kommer hem till byn. Det är en roll som ligger väldigt nära det jag faktiskt gör i verkligheten, säger Malena Ernman.

Gör tolv avsnitt

I huvudrollerna återfinns Eric Ericsson, 37, (”Storm”)

 

 

och Livia Millhagen, 28 (”Miffo”).

 

Malena Ernman har en mindre roll och kommer att figurera i två av de tolv avsnitt som spelas in i Göteborg med omnejd.

 

– Det är en dröm från barndomen att få skådespela. Min släkt består av skådespelare, präster och mentalsjuka. Psykiskt sjuka människor så jag sällar mig till den skaran, säger hon och skrattar.

”Väldigt nervöst”

Trots goda förutsättningar är hon nervös.

– Inspelningarna drar i gång väldigt snart och jag har inte fått manus än. Så det är väldigt nervöst, säger hon.

”Molanders” skapare och manusförfattare är Ulf Kvensler, som bland annat skrivit manus till ”Sol­sidan” och ”Bröderna Karlsson”. Huvudregissör är Leif Lindblom, senast bioaktuell med ”Svensson, Svensson – i nöd och lust”.

Ernman är glad att hon har vana filmarbetare vid sin sida.

– Det är bra skådespelare och inspelningsteam. Man får fråga folk om hjälp hela tiden, säger hon

Text: Aftonbladet.

11 comments on “Med på SVT!

  1. Och jag känner igen precis det du skrev, att benet inte bar mig och just det att det känns som att nått har hamnat i fel läge om man säger så. Nu är jag tack och lov bra och har inte så jätte mycket känningar av det, visst det hugger till i ljumskarna ibland och jag kan känna mig stel i höfter och korsrygg men jag tror tyvärr att det är något jag får leva med… Men du hade inga problem alls vid andra graviditeten eller?

    • Nej, den försvann med foglossningen som kom med andra barnet. Så trots läkar och sjukgymanster som inte hittade något fel så var det ju iallafall något som låg fel och till min stora glädje rättade till sig själv. Sedan hade jag vanlig smärta vid foglossningen men inget som går att jämföra med den efter dotterns förlossning och tiden efter.
      skönt att din smärta minskat och att du är på benen du med.
      Kram

    • Nästa alla serier har en galen granne så jag tänke tillskriva mig den rollen själv. 🙂
      Kanske köpa mig en åkgräsklippare för att få lite bättre insyn i huset 😉
      Nej, men det blit spännande att se det färdiga resultatet till vintern. Kram

Kommentera

