Kurvig mamma kropp.

Sitter och letar sommarklänningar på Nelly.com och hittade denna läckra klänning ifrån Mary Frilly Dress som jag med all säkerhet kommer att trivas i med en liten tunn kofta/kavaj över. Klänningen är en mamma klänning men faller säkert snyggt på min kurviga mamma kropp som är ett spår ifrån mina tre älskade busfrön.

En sak har jag lärt mig genom åren och det är att inte stirra mig blind på storlekar i butikerna för det som passar i en butik gör inte det i en annan. Med liten överkropp ovh breda höfter är det inte mycket som passar i dräkt/klänning väg så ofta blir det tvådelat som följer med hem efter mina shoppinturer.

Men denna klänning får jag nog slå till på nu när sommaren närmar sig med många roliga sammankomster.

6 comments on “Kurvig mamma kropp.

  1. Verkligen snygg!!! Slå till! Härlig färg också. Nä, storlekar följer ingen standard!! Inte ens på barnkläder. Varför är tjejkläder tajta-slimmade och killkläder lösa-pösiga? Jag har en lång smal kille och en rund tjej, vilket är helt normalt?!! Kram och ha en bra fredag!

    • Klädstorlekar på barnkläder är en snårig djungel att ta sig igenom. Får ofta lust att ta tag i en lian och bara kasta mig ut i tomma intet 🙂
      Är så trött på alla tighta kläder som ser ut som festkläder till tonåringar.
      Nej tack till det!
      Ja, inte är det mina barn som stått modell för standard kläderna inte 😉 Alla tre har olika kroppsformer men lika svårt att hitta vanliga storlekar som passar på längden, bredden och i midjan.
      Kram

Kommentera

