New York, New York….

Sitter bekvämt i soffan med näsan i Crewe Guide New York och drömmer mig bort.

Boken kom med posten idag och är en vinst ifrån Rosita Globetrottermamma inspirationsforum där du finner allt som är värt att veta om resmål runt om i världen.  Funderar du på att resa med barn så är Rositas inspirationsforum din länk ut i vida världen.

Jag läser och antecknar och minns ställen jag varit på men gärna upplever igen.

New York en stad man aldrig kan få nog av. En stad som aldrig sover. Dit längtar jag just nu och har vi tur så hittar vi en lucka i semesterplanerna och kan ta med barnen på ett äventyr inom kort.

Då gäller det att vara påläst så just nu är mitt anteckningsblock min trogne följeslagare där jag antecknar minsta lilla tips jag kommer över.

Har du en pärla i denna världsmetropol som du tycker vi bör se , så tveka inte. Lämna gärna en kommentar.

 

Just nu flaggar de med Amerikanska flaggan ute på restaurangen på piren och har ett jätte pampigt  fyrverkeri.

Kanske ett tecken på att det är dags att åka över Atlanten?

Snart kommer kanske ett inlägg postat ifrån New York.

 

6 comments on “New York, New York….

    • Ja lite så är det här också. De andra gångerna jag varit I New York så har vi sett turistgrejerna men aldrig shoppat och strosat runt som jag längtar efter nu när nattklubbarna inte lockar lika mycket. Har jag blivit gammal och tråkig kanske? Nej bara uppskattar andra saker låter bättre 😉 ha en skön lordag. Kram

  1. Så roligt att den kommer till användning och tack för dina fina ord!! I år återstår tre resor (länder) för mig att uppleva och återberätta och så har jag spännande, resglada människor som delar med sig av sina upplevelser/tips. Den intervju jag skriver nu är jag HELT imponerad av barn och mor. Vad sögs om Himalaya (!), Maldiverna, Sri Lanka, Indien och MKT mer. Och ungen är bara 4 år!!

    Själv kommer jag nog aldrig släppa drömmen om att återvända till New York … 🙂

    Kram Rosita

    • Spännande. Alltid kul att resa och reser man inte själv kan man alltid drömma sig bort med dina reseberättelser. Ser fram emot allt spännande på din sida. Ha en skön lördag. Kram

  2. Älskar New York – den häftigaste stad jag upplevt. Ljuvligt stros i SoHo, Little Italy och Chinatown, Härliga hak såsom Café Wha och Dr Jekyll och Mr Hyde samt underbar mat på The Boathouse. Central Park, kajuppträde vid Battery Park och så lite shopping på det.

    Kram Mia

Kommentera

