Är detta framtiden?

Idag blev det en sväng till Mediamarkt med maken och barnen.
Ett äventyr i sig att kolla in alla teknikprylar som överöser oss i hemmet.
Som så många gånger förr sa jag idag:
Den där kommer aldrig innanför våra dörrar!
Och idag menar jag det verkligen för något mer osocialt än att vi skulle sitta med varsin sådan här

20120517-204151.jpg
På våra huvuden och underhålla oss var för sig kan jag inte tänka mig.
Vart är vi på väg igentligen?

20120517-204557.jpg

Nej de pengarna lägger jag istället på en resa där vi verkligen får uppleva saker live i verklig 3D.

Behövs verkligen alla nya uppfinningar eller var det inte bättre förr när man såg på Tillbaka till framtiden och förundrades över alla manicker och mojänger som fanns i filmen.
Nu finns ju allt i Teknikaffärerna och ligger sedan bara hemma och skräpar för man tröttnar på dem så fort.

Nej, nu skall vi bli bättre på att ta vara på vår tid tillsammans och inte slösa bort vår nutid med en jakt på vad vi vill ha i framtiden.
För vi kommer alltid använda uttrycket det var bättre förr hur mycket materiellt vi än samlar på oss.

4 comments on “Är detta framtiden?

Kommentera

