Ett plåster på såret.

Snart kommer sommarknäna mamma säger barnen och tittar på sina ärriga knän som är minnen efter tidigare sommrar när de vurpat med cyklar, snubblat över bollar på fotbollsplan eller bara fallit rakt i marken som de tyvärr är bra på att göra. Nu såg jag på Smartson- Bli testpilot att Salvequick kommer med ett nytt plåster Aqua Block som jag gärna hade testat .

 

Det har ju inte gått en sommar (eller dag året runt) utan att plåsterlådan åkt fram antingen för att bara ge tröst vid ett litet skrapsår eller vid större och djupare jack när barnen lyckas trampa på något vasst när de springer barfota.

En liten förstahjälpen låda är vår ständiga följeslagare i väskan när vi är ute på våra dagliga äventyr.

Gillar när produkter utvecklas och jag hoppas att detta nya plåster visar sig fästa bättre som de utlovar för det är ofta där som det brister tycker jag.

Ett plåster på såret och tårarna brukar försvinna och barnen är snabbt på fötterna igen och ute och leker tills nästa vurpa….. and the story goes on……

 

3 comments on “Ett plåster på såret.

  1. Plåster går åt som smör i solsken! Jag anmälde också mitt intresse på smartson. Nu hoppas jag att vi blir antagna båda två! Håller tumme 🙂
    Kram

Kommentera

