Efter åtta bussresor…..

Efter dagens åtta bussresor fram och tillbaka , kors och tvärs över zongränser och kommuner har jag fortfarande ingen aning om hur biljettsystemet fungerar. + och – snurrar i huvudet och att hunden åker gratis var ju bra för då slapp jag tänka på att logga ut honom i allafall . Bara synd att jag betalat för honom innan jag visste att hundar åkte gratis. När ändrades det? Kan inte man få åka gratis med barnvagn istället? Dagens åtta bussresor resulterade i en ny hund. Eller inte ny men nyklippt och då ser han ut som en helt annan hundras, men söt är han vår Freddie.

20120522-154336.jpg

20120522-154356.jpg

6 comments on “Efter åtta bussresor…..

    • Ja, jag idag blev det mycket fram och tillbaka. Har körkort men kör gärna inte i stan och ialla köer på motorvägen åker man snabbare med bussen i egen fil , så det går nästan snabbare.
      Här måste vi betala med barnvagn eller ej, så det har blivit många månadskort genom åren.
      Freddie är sååå söt och ser ännu busigare ut nu 🙂 Kram

  1. Oj då…vilken snygging till vovve. Ja buss kan ju alltid vara ett äventyr. Här hemma går det väl 2 om dan så det är liksom inget alternativ.
    Kram Mia

    • JA, det är så skönt att slippa allt hundhår hemma och Freddie trivs bättre nerklippt på sommaren och det är ju skönt.
      När vi bodde i Hovås gick bussen 2 gånger i timmen så då tog jag faktiskt mitt körkort. Bättre sent än aldrig. Men här i stan går bussen bara man ställer sig på busshållsplatsen så det känns så mycket smidigare att välja buss än leta efter parkering i stan för bilen. Kram

Kommentera

