Vilka skall bort ?

Sitter nere på gården och njuter av alla växter som blommar och då menar jag verkligen alla. För att skilja på vilka som är ogräs eller planterade växter ser jag inte bland alla dessa skönheter .

20120524-110410.jpg

20120524-110422.jpg

Vi har gemensam trädgårdsdagar men jag brukar få kratta sandlådan för jag vill inte ta bort de fina ogräsen som växer och ger färg. Att de annars kväver de planterade växterna är ju synd. Men så är det för alla levande ting.
Starkast överlever !

Själv samlar jag energi ifrån solen just nu för att överleva denna dag med trotsiga barn.
Hoppas de har sin period nu och lugnar ner sig och kommer igenom denna fas innan mina nej tar slut .

20120524-111445.jpg

Ha en skön torsdag där ute.

Kommentera

