Var är lillebror?

Här hemma är det vår 4 åring som står för alla hyss.
Nyss höll han på att skrämma slag på mig när han var puts väck här hemma.
Letade i alla små krypin och fann honom ingenstans.
Hjälp, tänk om busungen öppnat ytterdörren och smitit ut på morgonkvisten??
Kände snabbt på dörrhandtaget men som tur var den låst.
Men var kunde han vara?? Så stort har vi inte hemma.

Gick förbi denna påsen i ett hörn i köket
så många gånger ,

20120604-090410.jpg

men reagerade inte över att den stod upp och ner , då det låg fler påsar runtomkring som barnen slängt ut ifrån städskåpet tidigare på morgonen.

Det var först när hunden började intressera sig för påsen , som jag rörde vid den och möttes av denna syn

20120604-090834.jpg

Där satt han vår busunge jätte glad över att han hittat ett så bra gömställe.

Lättad över att ha hittat honom inom hemmets fyra väggar, så kunde jag inte låta bli att skratta åt hans lilla morgon hyss som skrämde upp mig en tidig morgon.

Bara att få plats i den påsen och sitta hopvikt en lång stund knäpptyst utan att röra sig måste vara dagens stora bedrift för vår 4 åring som annars har så mycket spring i benen att han förutom att vara vår busunge även är vårt yrväder.

Barn är finurliga!

20120604-092231.jpg

8 comments on “Var är lillebror?

  1. Vilken finurlig lite buskille du har!

    Det var roligt att träffa dig i lördags. Tror du inte att jag tappade bort ditt visitkort?! Jag fick efterlysa dig i facebookgruppen så jag fick tag i bloggadressen 🙂

    Ha en fin dag!

    • Haha jag gick in idag och såg det. Hade missat den gruppen helt , men nu har jag läst så fina bloggar 🙂 så tack för den efterlysningen. Det ena leder till det andra .
      Tack för trevligt sällskap. En härlig dag med sköna mammor 🙂
      Ha en skön tisdag. Kram

  2. Hej! Vilken fin sida du har här:)) Skönt att blogga lite fritt……
    Gott gömställe förresten. Ha en härlig kväll!
    Kram

  3. Gud så roligt det måste ha varit för han, att sitta där och höra dig leta efter honom 🙂

    Det såg roligt ut på mammabloggdaten, presenter är ju heller aldrig fel att få med sig

    Kram

    • Haha han pratar om det än 🙂 och gömmer sig där och vill att vi gör om det hela tiden .
      Bara att spela med och bli överraskad , om och om igen 😉
      Barn är härliga !
      Mammablogg date var så roligt och fantastiskt organiserat.
      Kram

Kommentera

