För vi har tagit studenten………

För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten …hurra vad vi är bra ..

Hade vi fått stränga order om att sjunga när jag tog studenten 5 juni 1996 på Vårdgymnasiet i Mölndal.

20120605-135629.jpg

Tror ni att det var någon som sjöng hurra?

Nej knappast för när man tar studenten så är man mer än hurra vad vi är bra

Livet leker och framtiden är inga bekymmer.

Sommaren 96 var redan planerad med jobb , semester med kompisar och bara ha det kul.
Och visst hade jag det precis så , men samtidigt så mycket bättre. Då jag samma sommar träffade min nuvarande make och ett helt nytt kapitel i mitt liv började.
Idag fast för 16 år sedan jag stod med vännerna och sjöng , För vi har tagit studenten … För vi har tagit studenten fy fan vad vi är bra ..

Jag kan fortfarande känna känslan av total lycka ifrån den dagen.

Och varje år när det är student tider i Göteborg påminns jag om den fantastiska dagen och sommaren som följde.

Idag åkte en båt förbi med skönsjungandes studenter ute på älven och det lät så härligt med all glädje de sprudlade av.

20120605-141218.jpg

Barnen frågade när båten åkte förbi om jag hade tagit studenten och ville gärna se foton, så det var när fotoalbumet åkte fram som jag såg att det var exakt på dagen 16 år sedan som det begav sig.

16 år sedan ! Oj vad mycket som har hänt , men det bästa är allt att jag träffade maken och att vi fått glädjen att få våra tre ögonstenar.
Jag älskar er alla så mycket!

20120605-142216.jpg

7 comments on “För vi har tagit studenten………

    • Visst har åren gått fort, men som sagt: Tiden går alltid fort när man är lycklig :)) Och visst har det hunnit hända en hel del på 16 år eller hur? Vi har ju fått de underbaraste barnbarnen man kan tänka sej:) och detta är livets efterrätt det kan jag lova :)) En stor kram till dej min underbara dotter och många pussar o kramar till alla våra barnbarn 🙂 Vi ses snart ❤ älskar er allesammans ❤

Kommentera

