Bollen är i rullning!

Nu är sommarlovet här med dunder och brak. På två dagar har barnen hunnit med att ställa om mat och sov klockan , sovit middag och vakat till midnatt.
Det som de dock inte har gjort än är att sova längre än till 07.00 vilket jag hade uppskattat.

Vi har tillbringat de två första sommarlovs dagarna på de olika fotbollsplanerna i området.

20120615-083613.jpg

Fotbollen är en given följeslagare men i onsdags upptäckte minstingen en annan sport som han fastnade för direkt nämligen Baseball.

20120615-083813.jpg

Så med två killar som vill spela två olika bollspel samtidigt så var det bara för mig att visa mig ifrån min bästa sida och sparka och kasta boll samtidigt.

20120615-084022.jpg

Nu skulle allt ni sett detta live för ett gott skratt förlänger livet….

Barnen skrattade så de kiknade och vi hade många roliga timmar på Krokängsplanen.

20120615-084339.jpg

Igår tyckte Daniella att vi skulle gå till Färgenäsparken så när mormor kom packade vi matsäcken och gick iväg.

20120615-084555.jpg

Ännu en rolig dag med utomhuslek och mycket bollspel.

20120615-084732.jpg

20120615-084805.jpg

Behövs inte sägas att jag somnat lika gott som barnen både under vår eftermiddags lur i onsdags och igår somnade hela familjen gott vid 21.00.

Nu hoppas vi bara på sommarvärmen så vi inte behöver springa oss varma hela dagarna.

Jag som har planerat att läsa böcker och inte bli fotbollsproffs under sommaren , men vem vet…

Bollen är iallafall i rullning…..

6 comments on “Bollen är i rullning!

  1. Baseball, det skulle passa lillsonen, han kastar bollar, älskar bollar, och han kan säkert slå bollar, fast han är bara 2 😉
    Fotbollsproffs tycker jag verkligen du ska satsa på 🙂

    Kram

    • Tror din 2åring skulle gilla det, men gör som vi och köp mjuka slagträ för barnen slår på allt utan bollen 😉
      Ja, man skall aldrig säga aldrig, kanske något pensionärs lag som vill ha med mig 🙂 ?
      Kram

Kommentera

