Marshmallows till frukost.

Marsmallows till frukost hade säkert blivit en succé här hemma

20120617-140433.jpg

Om det inte vore så att den kom i denna form

20120617-140528.jpg

Och bara var avsedd för mamma.

20120617-140608.jpg

Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson.

20120617-141027.jpg

Längtan efter en bok blev för stor igår kväll så precis innan mataffären här hemma stängde sprang jag in och köpte den enda bok de hade på vinst och förlust.
Boken följde med tidningen Elle så lite mode och mycket reklam fick jag på köpet.

När barnen somnat sjönk jag ner i fotöljen och läste och läste tills ögonen gick i kors och jag knappt orkade ta mig till sängen.

Men sov det gjorde jag tills morgon solen väckte mig och en ny dag väntade.

Till frukost blev det en härlig söndagsbaguette toppat av min bok som jag så gärna ville läsa färdigt.

20120617-142312.jpg

Nu har barnen lekt, ätit lunch och sitter och ser på tv och jag har äntligen läst ut boken.

När jag börjar läsa har jag så svårt att sluta speciellt när det i början av boken kommer ett brev som förblir oöppnat nästan till slutet och jag så gärna vill veta vad som står.

Nyfiken i en strut. Det är jag !

Marshmallows till frukost är helt klart läsvärd som lite sommarläsning när den där plötsliga känslan kommer att man vill läsa något snabbt och bara vara en stund i böckernas värld.

Inte för detaljerad utan avkopplande spännande , romantisk och tragisk på samma gång.

Säger som det står på baksidan av boken
”Dorothy Koomson skriver med värme och humor och allt är inte bara rosenrött och tillrättalagt. /…/det går nämligen alldeles utmärkt att både skratta och gråta åt den här mysboken…” Laura

Mysboken är att rekommendera .

20120617-143654.jpg

4 comments on “Marshmallows till frukost.

    • Ja, helt klart läsvärd och nu i veckan blir det biblioteket för jag vill också ha en hög vid sängen 😉
      Älskar böcker, men klarar inte av att läsa dem fler gånger så jag lånar hellre än köper. Fast högsta önskan är att ha ett eget bibliotek hemma i bokhyllan. Får väl köpa mig en bokhylle tapet 😉 Kram

Kommentera

