Gummibröllopsdag

I måndags var det 8 år sedan som jag stod brud och vi fick vårt dröm bröllop i farmors trädgård.

Alltid sagt att jag skulle vilja gifta mig med de närmaste som gäster i min farmor och farfars trädgård lite på skoj , men när bröllops planerna blev på allvar när vi väntade vårt första barn och efter 8 år som sambo , så kände jag så starkt för ett sommarbröllop i farmors trädgård.
Vilket min blivande make tyckte var en alldeles utmärkt ide och då var planerna
spikade.

På två veckor fixade vi allt ( mest jag ) tillsammans med mina föräldrar som hade semester och körde runt och hämtade allt jag beställde och ordnade så fint i trädgården som gränsar till deras tomt.

Party tält och utsmyckning stod de för då jag jagade runt efter en brudklänning i Göteborg som passade en gravidmage i 5 månaden som inte var uthyrd.
Att köpa kändes inte som ett alternativ då kroppen inte var som jag helst hade önskat , men samtidig hade jag det vackraste som växte i magen som jag längtade så efter.

Tillslut hittade jag en klänning som jag fick hyrt och jag slappnade av en aning.

Att kvinnan i affären sa att jag som var så ung borde tänka lite mer på min figur fick mig att tappa orden och jag svarade henne inte ens att jag var gravid kommer jag ihåg.

Att stå där i bröllopsklänning , sambo sedan 8 år och gravid kändes som vi gjorde allt baklänges..

Men samtidigt så kändes allt så rätt och jag längtade efter att gifta mig och bilda familj .

Att hitta en borgerlig vigselförättare på 2 veckor visade sig inte vara lätt , men säg det som ger sig..

En kvinna av alla kunde viga oss fredagen den 23 juli 2004 och då var det bara att slå till på det datumet.

Att dagarna regnade bort de kommande veckorna är ingen överdrift men när fredagen väl kom så sken solen och vi fick en fantastisk dag med den närmaste familjen i farmors trädgård.

Vilken dag- vilken lycka!

Släppte ut två vita duvor som flög så fritt upp i luften och förgyllde vår dag.

Nu 8 år senare , med 3 busfrön ,så firade vi bröllopsdagen hemma på kvälls kvisten.

8 år är Gummibröllopsdag och vad passar inte bättre än denna dessert med Gummibjörnar.

,

20120724-234452.jpg

Lite gott att äta och dricka slank också ned denna kväll.

20120724-234656.jpg

20120724-234710.jpg

En lugn och skön kväll med dem som betyder allra mest , min familj .

Om någon hade sagt till mig för 10 år sedan att jag skulle vara 3 barns mamma vid 35 så hade jag sagt att de var tokiga.
Jag som knappt kunde se mig själv som mamma trots att jag alltid älskat barn och gärna skulle ha 10 busfrön hemma om det inte var för att kroppen inte klarade av att bära barnen fullt ut i 9 månader.

Idag är jag så glad för de 3 busfröna vi berikats med under åren och att allt gått bra trots tidiga och snabba förlossningar.

20120725-001111.jpg

Önskar er alla en skön onsdag där ute!

10 comments on “Gummibröllopsdag

    • Tackar, att mysa hemma är en favorit 🙂
      Inte så mycket för nattklubbar, men ett restaurangbesök är alltid uppskattat.
      Borta bra men hemma bäst känner jag.
      Kram

    • Tack, vi träffades på en nattklubb i Göteborg för 16 år sedan och efter ett par veckor mer eller mindre flyttade jag hem till Peter och sedan har det bara rullat på 🙂
      Kram

Kommentera

