Är ni med och skålar ?

När jag i vintras bestämde mig för att börja träna efter många års träningsfrånvaro , så överraskade jag mig själv med att tycka om att flåsa på gymmet Puls & Träning här på hemma plan.

Flåsa har jag gjort i flera månader nu och trots att kroppen inte riktigt kan svettas ( vet fortfarande inte varför) så som jag kämpar , så känns det att jag gör framsteg.

20120803-160825.jpg

Denna gången bestämde jag mig för att nästintill slänga ut vågen och inte stirra mig blind på siffror.

Det har känts viktigare att må bättre och att bli starkare i kroppen efter tre barn under 8 år som satt sina spår.

Men när kläderna plötsligt sitter lite väl löst och omgivningen börjar ge positiv feedback , så smyger den där frågan fram , hur mycket har du gått ner?

Ja, lite grann har jag hela tiden svarat och att det är träningen som börjar ge resultat.
Fast den senaste tiden har jag börjar undra själv och idag klev jag upp på vågen och gissa vad?

Trots att jag inte skulle stirra mig blind på kilon denna gången utan träna mig i form , så var det just stirra jag gjorde !

Kunde inte sluta stirra …..
-17 kilo !

Inte konstigt att kläderna sitter lösare!

Så idag alla fredags firare där ute skålar jag med er och tackar för allt pepp talk
jag fått och verkligen behövt för att komma igång och nu är jag en bra bit på väg att få träningen att bli en del av vardagen.

20120803-162104.jpg

Vet inte när vågen åker fram igen men jag lovar att köra på utan att fokusera på kilon för denna gången har det verkligen fungerat med att fokusera på träning och att ha skoj.
Njuta av livets goda ting och framförallt bara vara utan stress och sömnlösa nätter.

Inga pulver, tabletter eller dieter , bara träning och lite sunt förnuft har tagit mig en bra bit på väg.

Glad är jag idag och skålar för er alla fina som följer mig på vägen mot ett starkare jag!

Tack!!!!!!!

5 comments on “Är ni med och skålar ?

  1. Wow 17 kilo! Bra kämpat tjejen! Det är verkligen inte lätt att hitta glädjen i träningen men nu när du har gjort det så är det svåraste gjort. Du ser fantastisk ut!

Kommentera

