Världens bästa pappa fest !

Måndagen bjöd på ösregn och inomhus lek.
Då passade jag på att leka/experimentera i köket med lite bröd och bulldeg.

Kanelbullar på fullkornsvetemjöl och utan socker låter kanske tråkigt men med smakar faktiskt helt okej.

Pärlsockret på toppen räckte gott .

Barnen har inte ens reagerat på att original receptet är utbytt så det tar jag som ett gott betyg.

20120807-105614.jpg

Ett saftigt Lantbröd bakade jag också vilket blev mycket omtyckt här hemma.

20120807-110055.jpg

Konstaterade igår att jag börjar sluta fred med regnet och jakten på sommarlovets solglimtar får vara över för nu är höstterminen här och vardagen börjar knacka på dörren igen.

Första mysiga regndagen då jag inte längtat ut till sommar och sol upplevde jag igår.

Men jag önskar ju förstås att hösten skall vara varm och solig för när skolorna börjar så sättet ju Kulturkalaset igång i Göteborg och då lever hela staden upp och utbudet på aktiviteter för barnen brukar alltid vara på topp.

På topp var även barnens humör igår och de ville så gärna ha en Världens Bästa Pappa fest och mysa på kvällen.

20120807-111300.jpg

Barnen lagade sina favorit rätter chili corn carne , lasagne och sushi.
Sushin köpte vi dock på bästa sushi stället Eriksbergs Sushi runt hörnet.

Detta bjöd de sedan pappa på med lite gott i salladen som pappa gillar.

20120807-111719.jpg

En choklad kaka sötad med Stevia och på fullkornsvetemjöl toppad med trädgårdsbär blev det till efterätt.

20120807-111944.jpg

Kvällen bjöd på mycket mys och maken, jag och barnen somnade alla nöjda med kvällens fest.

En härlig start på ny vecka med nya utmaningar.

Önskar er alla en fin start på veckan där ute.

One comment on “Världens bästa pappa fest !

  1. Som vanligt helt underbara bilder vännen. Vad jag önskar att jag kunde baka …suger verkligen på det. Ja, slutit fred har jag nog med gjort trots allt. Spanar resor och resmål för nästa sommar….
    Kram Mia

Kommentera

