Saknad!

Att börja lördagen med ett Zumba pass när man knappt fått upp ögonen var bara det en utmaning i sig.
Att man sedan har två vänster fötter gör inte saken lättare men skaka på höfterna det gick iallafall som en dans.

20120813-221443.jpg

20120813-221515.jpg

Men skönast var allt avslappningsövningarna på slutet, då fick jag tvinga mig själv till att rulla runt och sätta mig upp för jag hade gärna stannat kvar hopkurad mot golvet, länge…….

Ett glatt gäng var vi som prövade olika träningsformer på Crudo i lördags och i pausen bjöds det på Raw Food och hälso smoothies.

20120813-222022.jpg

Men att solen och båten lockade när barnen ringde och bad mig och deras kusin som var med mig att komma hem tidigare det går inte att förneka.

Så vi packade ihop våra saker och begav oss ut på älven istället.

Ett mycket bra val.

20120813-222306.jpg

20120813-222319.jpg

20120813-222336.jpg

En härlig dag att utforska Ostindiefararen lite närmare och att bara njuta av Göteborg ifrån älven.

Denna Fiskmås hanen ( i mina tankar var det det. Såg så ut.) skyddade sin hona när vi kom närmare och bredde ut sina vingar så beskyddande att de fångade allas uppmärksamhet och vi vände och styrde hemåt igen.
Vill ju inte göra de små fåglarna upprörda.

20120813-222809.jpg

Efter många timmar på älven lockade en god middag så vi lämnade vår båt i hamnen och tog Älvsnabben över till Klippan och njöt av sommarkvällen i solskenet.

20120813-223209.jpg

20120813-223221.jpg

20120813-223234.jpg

När solen gått ner och barnens ögonlocken började göra det samma åkte vi hemåt igen med Älvsnabben.

En härlig lördag!

Söndagen tillbringade vi ute på älven den med.
Dock en liten kortare färd då maken skulle ut och åka med vänner senare på eftermiddagen.
Måste ju passa på när vädret bjuder in.

Jag och barnen lekte vid vår lilla lekplats och hade det skönt i solen.

20120813-223708.jpg

En tur till gymmet hann jag med då svärmor hoppade in som barnvakt och det var så skönt och helt tomt i lokalen så jag kunde härja fritt.

Hem och duscha och när maken kom hem var det dags för mig och Daniella att ha vår Tjejkväll med bio besök.

20120813-224053.jpg

Vi såg Cockpit och vi fick oss många härliga skratt.

20120813-224152.jpg

Daniella njöt av kvällen på stan med mamma och det var så roligt att ha den stunden tillsammans fick jag höra så många gånger, så det får vi göra om.

Killarna hade videokväll hemma med pappa och var lika nöjda de med avslutningen på helgen.

Denna soliga härliga helg kommer jag leva på länge och den kommer alltid att vara saknad.

Jag som precis slutit fred med regnet och så fick vi en sådan pang helg…
Ja,ja något skall man väl alltid ha att reta sig på ……

Nu är det ny vecka med skolstart för inte bara Daniella utan Sebastian tar klivet in i skolvärlden och det är något helt nytt för mig att ha två barn i skolan så det kommer att bli en stor förändring för mig att bara vara hemma/ute med minstingen på dagarna.

Det skall bli intressant att uppleva denna veckan.

Önskar er alla en fin start på veckan.

4 comments on “Saknad!

    • Vet att de just kom hem ifrån en seglats i Europa , så nu ligger Ostindiefararen i Göteborgs hamnen igen och till vintern vid vår brygga här hemma.
      Skall se om jag kan få fram info om vårens planer.
      Ett fantastiskt skepp!
      Kram.

Kommentera

