Vi kalasar vidare!

Barnen första riktiga långa skoldag denna höst gick så fort och Sebastian ville absolut inte att vi skulle stanna kvar, så jag och Fabian gick till Slottskogen och hade en rolig lekstund.

20120817-110833.jpg

Efter lång tid på lekplatsen ville lillkillen gå och titta på djuren men på väg kom han på en roligare lek .

Att välja väg när stigarna delade på sig och se var vi hamnade tyckte han var jätte roligt.

20120817-111057.jpg

Att för första gången få gå den vägen han själv ville utan syskon som hade en annan ide om bästa väg.

För att göra en lång promenad kort så hade jag ingen aning om vart vi vandrade runt på för vägar/stigar , här hade jag aldrig satt mina fötter tidigare.

Men att försvinna i Slottskogen mitt i stan det lyckades vi med!

Ut kom vi iallafall tillslut vid Majvallen och då var det bara att leta upp en stor väg där går alltid någon spårvagn.

Vi hittade spåret och snart var vi på trygg mark igen nere i stan.

Så släpp inte ut mig i skogen……Även om den är mitt i stan!
Hihi ….ingen skogs människa här inte.

Vi åt en god lunch och sedan somnade lillkillen en stund efter morgonens bravader.

20120817-111817.jpg

Sedan var det bara att hämta två glada skolbarn och bege sig ut i ett kalasandes Göteborg igen och dagens aktiviteter var lika roliga som gårdagens.

20120817-111952.jpg

20120817-112003.jpg

20120817-112016.jpg

Barnen kan inte få nog av alla roligheter ute på stan och eftermiddagen gick fort så även deras läggning igår kväll.

Rekord snabb nattning och sedan njöt jag av kvällen ute på balkongen i lugn och ro med en god bok.

Maken var ute på kvällen och hade en härlig kväll i ett kokande Göteborg.

Han smakade på krokodilburgare men tyckte det smakade kyckling.

20120817-112502.jpg

Kulturkalaset har verkligen något för alla och jag älskar när Göteborg lever upp som den underbara stad den är!

Önskar er alla en skön fredag där ute och ikväll blir det mer kalasandes….

3 comments on “Vi kalasar vidare!

  1. Ha ha vilse i storstan! Härlig att ändå bara gå dit andan faller på.
    Krokodil är ju så gott! Japp,åt kycklinghållet.
    Lite nyfiken blir jag, vad finns i kulan?
    Mysigt att sitta här i åsk- och regnovädret och titta på dina fina bilder.
    Ha en skön kalasfredag!
    PANG oj vad det åskar här
    KRAM

  2. Gabriel hälsar att han har snyggaste tröjan – Ferrari…..Tycker han att dte är märkligt att vara ”ensamt” barn på dagarn`? Det borde vara skönt på något sätt både för dig och lillkillen. Härlig dag igen ser jag….God helg vännen
    Kram Mia

Kommentera

