Äppel , päppel……

Att Kalasa i dagarna tre var hur roligt som helst , men ännu skönare var det med en hemma lördag när regnet föll, då vi haft så enormt fin dagar i veckan.

Att få sova , storstäda och njuta av familjen gjorde lördagen till en sällsynt dag då jag njöt av att vara hemma.
Inte så ofta det händer.
Allra oftast längtar jag ut till folkvimlet för där trivs jag som bäst.

Har aldrig gillat tystnad och att koppla av och ta det lugnt är jag så dålig på.

Verkligen något jag måste öva mer på utan att få panik när tystnaden lägger sig över hemmet.

Mitt lugn hittar jag när jag har folk i rörelse omkring mig och storstads pulsen dunkar i ådrorna.

Alltid blivit lugn i akuta situationer och att lugna andra i situationer då de är uppjagade känns som mitt kall.

Tur att det alltid finns något att sätta händerna i här hemma.
Något som händer utanför fönstret .

Dessa bilar började vi söndagen med att betrakta utanför .

20120819-225406.jpg

20120819-225419.jpg

Maken och killarna tog sig en närmare titt och var så nöjda med dagens start.

Efteråt åkte vi till huset och plockade så mycket äpplen ifrån vårt äppleträd att vi kommer få mycket gott äppelmos under hösten att äta till gröten.

Spindelmannen kom en sväng och hjälpte oss och fort gick det då att få ner stora som små äpplen.

20120819-230018.jpg

Ramsor som Äppel , päppel , pirum , parum ……
Gjorde äpple plockandet roligare och sysselsatte barnen med vem som skulle lägga äpplena i påsen.

Får inte ha bråttom när barnen är med.

Middag ute och en sväng i affärer hann vi också med denna söndag.

Kvällsmaten denna söndag serverades på silverbricka vilket barnen tyckte var så festligt och det blev ett skönt avslut på veckans kalasande.

20120819-230627.jpg

20120819-230855.jpg

Önskar er alla en skön start på veckan.

2 comments on “Äppel , päppel……

    • Ja, jag önskar jag kunde komma till ro, finns alltid något att jobba på!
      Fabian älskar sin tröja och det bästa är att han har en större att ärva efter storebror 🙂
      Så den kommer hänga med lång tid framöver.
      Kram.

Kommentera

