Torsdags event!

Torsdagen bjöd på lika mycket varierande aktiviteter som vädret skiftade under hela dagen.

Vädergudarna och jag var nog lika förvirrade igår och gjorde alla vårt bästa för att bjuda på lite solglimtar mellan störtskurarna .

Minstingen vaknade med ett fruktansvärt humör och inget var bra.

Att komma iväg till skolan blev en kamp med klockan men med 3 minuter till godo rusade vi in i skolan och pustade ut.

Sedan hem igen i regnskurar och minstingen var som ett åskmoln själv så han smälte in bra i omgivningen.

Som tur var somnade han på pappas säng kramandes kudden och vaknade sedan glad och utvilad.

Att trotsa vädretsmakter gör minstingen gärna för lite Sushi på bryggan så mycket älskar han det.

20120824-074606.jpg
Själv kunde jag inte motstå cola burken som gav mig en havskänsla med sin randiga design.

Vattnet står högt i älven och precis när lunchen var avklarad öppnade sig himmelen igen och vi fick springa till bussen för att hämta syskonen i skolan.

Denna härliga teckning hade Daniella gjort till mig och med en gång så var en dyblöt mamma i solskenet igen.

20120824-075144.jpg

Efter skolan blev det torsdagsmys på Jensens Bofhus och då fick regnet ösa ner hur mycket det ville på utsidan.

20120824-075408.jpg

Sedan var det bara att åka hem , lämna barnen hos svärmor och sedan klä om till lite mer festligare kläder då maken och jag skulle iväg på event.

Om jag skall få med maken på event så måste det ju vara något som fångar hans intresse och dagens event passade honom som handen i handsken .

Sportbilar ……

20120824-075838.jpg

20120824-075940.jpg

20120824-080006.jpg

20120824-080019.jpg

20120824-080030.jpg

20120824-080045.jpg

20120824-080149.jpg

Lotus bjöd på visning av deras sportbilar och vi hade en inspirerande kväll i bilhallen med mycket ögongodis.
Gott att äta och dricka .

Barnen blev glada för kepsarna vi fick .

Kvällen avslutade vi på hemmaplan nere på restaurangen med en kall öl och en god drink.

20120824-080602.jpg

En torsdag utöver det vanliga och som förlängt helgkänslan med hästlängder.

Önskar er alla en skön helg och ta vara på tiden tillsammans.

3 comments on “Torsdags event!

  1. Och hästlängder…Gillar du också snabba bilar? Finns inte an chans att jag hade kunnat vara lika positiv….´Helt ointresserad av bilar är jag. Vill bara vinna miljoner och ha maken som privatchaufför. Hahhahaha…Men drinken hade jag gillat. .Ha en fin helg sötnos…Kram Mia

Kommentera

