Kämpar mot mig själv!

Veckan börjar med värsta sommardagen och sommarklänningen åkte på med en gång.

För att vara inne med sjuka barn som redan är som en kamin under täcket när solen skiner och värmer upp hemmet är VARMT!

Tills jag insåg att jag själv började få feber och halsont på förmiddagen trodde jag helt och hållet på att det var den härliga solen som värmde upp mig och gav mig energi till att flytta runt möbler här hemma.

Sedan sa det pang och jag blev sittandes i fotöljen med en panodil och ett glas kranlikör som sällskap en måndag förmiddag med solen skinandes i ryggen.

En behövlig vila efter vakandes nätter med sjuka barn och när jag steg upp ur soffan piggnade jag till och rensade lite på balkongen bland blomlådor som aldrig blev fyllda med blommor i år.

Nästa sommar så ……….

En lugn hemmadag när tankar och funderingar vällde fram och maken blev överöst med sms om allt mellan himmel och jord.

Ibland blir det bara för mycket och bägaren rinner över och igår var en sådan dag fast jag kom väl egentligen inte fram till något vettigt ändå.

Jag blir så snurrig när jag mår dåligt över att jag mår dåligt för att jag hela tiden tänker på de som verkligen mår dåligt. Och då har jag egentligen inget att må dåligt över.
Men ibland så måste allt ut och även om det inte är stora grejer så är det skönt att lätta på sinnet.

Kvällen bjöd på sol och mycket aktivitet på älven så utanför hände mycket även om vi hela dagen höll oss på insidan.

20120828-123554.jpg

Fick köpt lite kantareller i affären , då jag inte är någon skogsälskare som letar reda på mina egna , så får jag glatt gå till affären och köpa skogens guld dyrt!

En varm kantarellmacka väntade på maken när han kom hem och då blev det lite måndagsmys i vårt ommöblerade vardagsrum.

20120828-124028.jpg

Idag är barnen och jag piggare och med ett lättat hjärta känns dagen mycket bättre än gårdagen även om regnet öser ner på utsidan och det är kallt här hemma.

Men då passar jag på att använda en skön kofta som värmer ända upp i den onda halsen.

20120828-124419.jpg

Att ta på mina fodrade stövlar med söta paraply detaljer piggar också upp när jag sprang en sväng till affären .

Gäller att hitta ljusglimtarna även om de är små så piggar de upp.

Kämpar mot mig själv när jag vänder och vrider på saker och ting.

Maken säger alltid att jag tänker för mycket och livlig fantasi har jag alltid haft så de två kombinationerna rusar ibland iväg och får mycket större proportioner än verkligheten , så jag är lycklig som har en make som tar ner mig på jorden igen när tankarna flyger iväg och lugnar mig så jag kan landa mjukt.

20120828-125516.jpg

Nu väntar ett parti eller kanske tjugo av UNO med barnen och det passar perfekt en hemma dag som denna med de finaste.

3 comments on “Kämpar mot mig själv!

    • Tack det hjälpte gott. 🙂
      Idag skall här mysas med hemma spa så är vi på fötter igen och tillbaka i skolan imorgon om allt går som planerat. (Eller önsketänker.)
      När bråken börjar då brukar de små vara på bättringsväg!!!!!
      Kram!

Kommentera

