När verkligheten är en annan!

Att vara hemma med ett barn borde vara lättare än tre kan man tänka sig när tre starka viljor kämpar om vad som skall lekas, ätas och när det skall bråkas om samma saker.

När man har ett barn hemma på dagarna borde man ju få mer gjort samtidigt för två händer har jag som jobbar flitigt , men ack nej!

Alla saker är ju tillgängliga för ett barn men nej det finns ändå inget att leka med!

Men det största är ändå för vår 4, 5 åring att han inte har någon att bråka med om precis allt ……

Det saknar han mest med att ha båda syskonen i skolan!

Eller bråka och bråka de små retas och kivas om allt , precis allt.

Det har blivit en del av vardagen att hela tiden säga Nej och Sluta …..
och det säger minstingen nu att han saknar……
Men det gör inte jag!!!!

Men jag saknar att när det var två barn hemma så hade de hela tiden varandra och roade sig tillsammans när jag fick gjort mina sysslor utan att bli avbruten.

Så störta omställningen med skolgång för två av tre barn har jag och minstingen helt klart på hemmaplan.

Så här önskar jag att jag kunde sitta och läsa min nya bok efter att storstädat i lugn och ro.

20120830-093504.jpg

Men verkligheten är en annan med bara ett barn hemma!

20120830-093711.jpg

Uppmärksamhet ifrån mamma till 100% är det som gäller och är även vad jag vill ge minstingen som verkligen är en liten skojare som gör dagarna till ett stort äventyr.

Men , det finns ändå ett men..

Rutiner är svåra att bryta och det tar tid att skapa nya och det är lättare att vara hemma med tre barn som har varandra än ett som aldrig varit ensam barn hemma på 4,5år.

Vi tar en dag i sänder och skapar våra nya rutiner och lär känna varandra på ett nytt sätt.

Min älskade minsting och jag!

20120830-094511.jpg

2 comments on “När verkligheten är en annan!

  1. Så sant vännen…Det gäller att ha tålamod och lite ställtid på det. Men jag förstås precis hur det är….Så mycket mer jag får gjort och får ork att gilla gemensamhetstiden när TB är hemma. Keep up the good work….Kram Mia

  2. Snart kommer han upptäcka att han längtar till de där stunderna då han och mamma får egentid medan syskonen är i skolan. Dessutom är det supernyttigt för honom att leka/aktivera sig själv, vilket han snart kommer att njuta av även det. Då får du nog lite egentid medan han pysslar för sig själv 🙂

    Kram/Fina Frun

Kommentera

