Modig!

Fredagen kom fort efter endast två skoldagar för barnen som låg i halsfluss tidigare i veckan.

Medan jag började Fredags städa hemma när Fabian och jag var tillbaka vid 9.00 så kröp minstingen ner i fotöljen med sina älsklings gose hundar och snabbt var vår lille Freddie framme och ville kela han med.

20120831-195947.jpg

Lite rostbiffsallad till lunch och sedan var det bara att bege sig ut i solskenet och hämta barnen i skolan.

Timmarna på förmiddagen går fort vilket minstingen uppskattar då han saknar sina syskon vilken han tydligt visar genom att bara vilja vara bredvid storasyster och få uppmärksamheten när skolan är slut.

20120831-201306.jpg

Nu har vi tagit helg och började med att gå på premiären av filmen Modig.

20120831-201511.jpg

20120831-201530.jpg

En modern tecknad Ronja Rövardotter väl värd att se.
Innehöll allt som barnen gillar med häxor, prinsessor, rövare och många glada skratt mitt i det lite skrämmande.

Biobesöket följdes av ett café besök i kvällssolen .

20120831-202105.jpg

20120831-202122.jpg

När himlen plötsligt öppnade sig och regnet vräkte ner sprang vi till busshållplatsen utanför Domkyrkan och blev överraskade när barnens farmor satt där. Hon var på väg hem ifrån vattengymnastiken.

Barnen blev så glada och vi föjde med henne hem till min svägerska där barnen lekte med sina leksaker och vi åt pizza som fredagsmys .

20120831-202609.jpg

En skön avslutning på veckan och början på helgen.

Hoppas ni alla får en skön helg och njuter av att september månad är här med ljumna höstdagar.

2 comments on “Modig!

  1. Vad härligt att improvisera så…Det är jag verkligen urdålig på. Ska lära mig av dig vännen…..Du kan det där med att fånga ögonblicken så himla bra. Imponerande! Tänker ofta på dig när jag försöker få till det så.Kram och god helg

  2. Tecknad modern Ronja Rövardotter, det låter bra. Syrran ska få bjuda ett gäng kompisar på den filmen till helgen och jag har inte riktigt fattat vad den handlar om. Passar alltså ett gäng 8-9 åringar och den ”cartoontokiga” mamman! 🙂 KRAM

Kommentera

