Monster Jam 2012

Vaknade i lördags med ett gäng biltokiga killar i familjen som var förväntansfulla inför dagens Monster Jam på Ullevi .

Morgonen gick i snigelfart och för att rädda dagen ifrån att börja med en massa gnälliga barn , så åkte vi ut och handlade nya kläder till maken som behövde lite nytt i höstgarderoben han med.

20120917-095238.jpg

Maken köpte en snygg höstjacka och lite tröjor, skjortor och byxor så nu är han förberedd på höstens festligheter.

Annars är han som barnen och gärna går i sommarkläder året runt.
Lever i fel breddgrader bara.

Lagom till lunch blev var vi färdiga med shoppingen och redo för Monster Jam på Ullevi.

Killarna skulle igentligen gått ensamma men då dottern var lite intresserad av att gå , så hängde vi på och det var ett bra beslut för det började riktigt gott med en läcker lunchbuffe som passade mig perfekt.

Midsommar maten åt vi ju aldrig när vi åkte till Paris , så det tog vi igen nu istället.

20120917-100423.jpg

20120917-100447.jpg

Riktigt mätta och belåtna begav vi oss ut till våra platser på Ullevis läktare för att få se det som killarna väntat på sedan förra året .

Grymma Monstertruck som krossar bilar och låter öronbedövande.

Det fick vi se i år också.

20120917-100948.jpg

20120917-101034.jpg

20120917-101054.jpg

20120917-101115.jpg

Två och en halv fartfyllda timmar med det ena tricket efter det andra.
Inte bara Monstertrucks utan även Folkracing, fyrhjulingar och tillslut
fantastiska motorcykel hopp som fick oss alla att skrika Wow…
Så timmarna gick fort och vi var alla nöjda med dagen på Monster Jam 2012.

En kall och blåsig dag så jag var glad att jag tagit hösttröjan på mig , men saknade faktiskt vantar , så istället fick jag applådera händerna varma.
Det gick det med.

20120917-101805.jpg
Lördagens outfit:
Tröja : KappAhl, Jeansjacka: ZJ Denim identity Åhléns , Jeans : Demin by Lindex, Skor: Claudia Ghizzani Din Sko,
Väska: Björn Borg Åhléns.

En fantastiskt rolig fartfylld familjelördag.

Söndagen började med en skön sovmorgon för hela familjen vilket inte är så vanligt här inte, men så uppskattad.

Då maken var hemma med barnen tog jag bilen ut på lite ärenden och skruvade upp radion riktigt högt och njöt av att köra i lugn och ro.

20120917-102923.jpg

Körkortet tog jag för 3, 5 år sedan och jag är fortfarande inte van vid att köra med tre bråkandes barn i baksätet och känna att det är lättare att åka bil när vi skall ut, så därför åker jag gärna buss runt i stan som tar oss ifrån dörr till dörr precis överallt .

En vanesak som jag trivs bra med och som fungerat bra i alla år.

När jag var hemma igen så var det dags för barnen att åka till mormor och morfar för en rolig söndag.

Maken och jag kröp upp i soffan och tittade på film , åt gott och tog det bara lugnt.

20120917-103638.jpg
Kelda fisksoppa med räkor och kräftstjärtar.
Enkelt och mycket gott när regn och blåst härjade på utsidan.

20120917-103830.jpg
En god smörgås slank också ner till soppan.

Efter filmen och hemmamys drog
jag på stövlarna och tog hunden på en promenad längst kajen.

20120917-104143.jpg

Sedan var det dags för ett kramkalas när barnen kom hem och det blev liv i luckan igen med våra busungar som hade haft så roligt hos mormor och morfar.

Kvällen avslutades med ännu en film och pizza till det.

20120917-104644.jpg

Fast igentligen avslutades den inte där för hunden skall ju ha sin kvällspromenad han med och då det slutat regna så blev det en skön kvällspromenad som avslutade en hemmadag innan jag somnade gott på kudden.

20120917-105132.jpg

Nu börjar en ny vecka med nya utmaningar så jag önskar er alla en fin start på veckan där ute.

5 comments on “Monster Jam 2012

  1. Monster Jam är härligt. Sist vi var och såg på dem i Globen så somnade Syrran!!! Motorcyklarna gör verkligen häftiga trick. Skön helg men den ser ut att ha varit kall! Här hade vi lite skön brittsommar, satt t o m ute och åt i lördags. Tyvärr inte lika varmt idag men….än har jag inga strumpor på mej! 🙂 Ha en fin vecka. Kram

  2. Ni har verkligen haft en rolig och fartfylld helg 🙂 Och vi hade jätte roligt när barnen var hemma hos oss ( Morfar och Mormor 🙂 Detta får vi göra om och gärna en längre stund och vi lånar gärna barnbarnen över natten om det är möjligt någon gång? Hoppas det 🙂 Ha en skön Måndagskväll och många kramar till er alla och Natti Natti så småning-om ! KRAM KRAM 🙂

  3. Åh, så himla mysigt va….Gabriel kommer att go nuts när jag visar bilderna imorgon. Hans största önskán att få gå på Monster Jam. Klart begränsande faktor att bo i en småstad, måste erkännas. Det blir så himla stor grej när man ska göra något och dyrt förstås. Resa, hotell mm mm.
    Kram på dig snygging…

Kommentera

