Escape from everyday life….

Onsdagen började med ett besök på Ikea med minstingen och en god frukost framför tecknad film.

20120926-231229.jpg

En liten inspirations runda på Ikea hann jag med medan sonen lekte i lekrummet för första gången utan syskonen.

Syrran var i skolan och brorsan med pappa på jobbet idag och hade kul.

Vet inte vad som flög i mig som nästan aldrig dricker kaffe men idag var det som om kroppen skrek efter just kaffe för att få kroppen att fungera .

Två koppar på ett par timmar gjorde susen och lite till för nu kan jag inte sova….

20120926-232026.jpg

Efter en god frukost på Ikea, lite lek och rundvandring så hämtade vi syrran ifrån skolan och skyndade oss hem.
Väl hemma så bytte vi bara kläder sedan lämnade jag barnen hos svärmor och åkte tillbaka till skolan för att vara med på föräldrarmöte.

Ett par timmar i skolan med ny information om timplaner och projekt och en intressant diskussion om barnens språk, svordomar och bemötande mot varandra ( mer om detta imorgon ) , så rusade jag vidare hem för en skön kväll med mingel på Skin etc.

Fick trevligt sällskap av en väninna och dottern vi hämtade hos svärmor.

20120926-233215.jpg

Skin etc bjöd på mycket gott under kvällen och vi njöt både på insidan och utsidan i kväll kan jag lova.

20120926-233610.jpg

20120926-233631.jpg

20120926-233641.jpg

Ett mycket gott alkoholfritt vin serverades under kvällen och cupcakes ifrån Baka Stenungsbageri som smakade ljuvligt.

Dotterns ögon lyste när hon såg allt gott en vanlig onsdag som idag.

Är det lillördag så får man slå på stort !

20120926-234201.jpg

Vi fick njuta av en ansiktsbehandling med ekologiska produkter ifrån Wise.

20120926-234636.jpg

20120926-234657.jpg

Sedan passade jag och Ingvild på att bli sminkade och riktigt bortskämda på kvällskvisten.

Lite härliga färgglada smycken fanns till försäljning ifrån Nifty Nook.

20120926-235256.jpg

Ett par timmar i gott sällskap och sköna omgivningar var underbart.

20120926-235711.jpg

En goodiebag fick vi också med oss hem med skönhetsprodukter och prova på Yoga och Friskis&Svettis erbjudande.

Nu avslutar jag denna innehållsrika dag med att varva ner och tänka på orden Escape from everyday life som stod på väggen i ett behandlingsrum på Skin etc och det var precis vad vi gjorde denna onsdags kväll i september.

20120927-000556.jpg

September skulle ju bli en egoboost månad och nu när Oktober närmar sig så kan jag helt klart säga att allt gått över förväntan.
Lovade mig själv att möta hösten med ett annat sinne än förra året för att inte hamna i ett mönster av att vilja gå i ide som björnarna under vintern och jag är en god bit på väg att bryta ett väl invant mönster.

Oktober får bli en utmaning genom att hitta lugnet som finns inom mig men som inte riktigt vill infinna sig i vardagen så Escape from everyday life får följa med in i Oktober månad och hjälpa mig finns lugnet.

Bra med en prova på gång till Yoga för att starta en ny månad och nya tag!

20120927-002333.jpg

One comment on “Escape from everyday life….

Kommentera

