Still Sweet Sixteen !

Minnet är inte på topp när barnen är sjuka och jag vakar natt efter natt
känner jag och vad det är för dag känns som om det inte spelar någon roll , men så plötsligt ringer telefonen och då blir det fart på mig.

Hej, skulle inte du vara här hos mig och fixa naglarna nu ? hör jag i luren.

Oops… Jag kommer lovar jag snabbt.

Ringer svärmor som snabbt kommer över och så rusar jag iväg för en timmes avkoppling.

Vill ju inte betala för något jag inte fixat.

Idag fick naglarna gå i blå/ silver glitter och jag fick en härlig stund trotts några stressiga minuter när jag rusade längst kajen.

20121009-164835.jpg

Mina sköna höstskor i blå mocka köpte jag i Paris i somras och de är super sköna att gå i.

Annars har vi suttit hemma idag och kurerat förkylningar och dotterns nackspärr som äntligen börjar släppa.

Vi målar Monster High dekorationer när vi ändå har tid för pyssel till dotterns kalas och jag börjar känna mig rätt säker på loggan nu om man säger som så …

20121009-165330.jpg

Att måla har alltid varit min grej och om jag inte hade varit så osäker på att jag kunde måla lika bra som de andra som sökte till estetiska programmet på gymnasiet under sista året på högstadiet så hade det varit ett självklart val.

Nu blev det Undersköterske programmet istället och det var också ett bra val för vi hade många roliga skolår tillsammans på Vårdgymnasiet i Mölndal.

Har gått flera konstkurser i olika stilar genom åren så att måla och skapa har alltid legat mig varmt om hjärtat.

En härlig stund av avkoppling är det när ritblocket åker fram här hemma med eller utan barnen.

Lika så att baka är avkopplande och just nu luktar det ljuvligt av en andra plåt med Kanelbullar som åkt in i ugnen.

20121009-171550.jpg

Måste börja förbereda kalas detaljerna lite i taget känner jag för att slippa stressa in i det sista och att vara hemma och pyssla är mysigt när barnen inte har ork till så mycket mer.

Att titta i gamla fotoalbum är också roligt när man är hemma och gosar i soffan och idag hittade jag detta kortet ifrån en liten skogsutflykt när jag var 16 och visst känner man igen mig och en sak som är säker att jag fortfarande har barnasinnet kvar ……

20121009-172348.jpg

Still Sweet Sixteen……och livet leker …..

Nu hoppas vi på en lugn natt utan en massa hostande och snarkningar i otakt och att barnen är på benen igen i morgon .

Ha en fin tisdag där ute!

2 comments on “Still Sweet Sixteen !

  1. Åh nej….förkylningstider hos er. Jag skickar över en massa kryiskramar till er och hoppas att ni snart är på benen igen. Jättefinanaglar vännen….
    Kram Mia

Kommentera

