Svabbar istället för vabbar!

Då var det dags igen för halsflussen att hälsa på innanför våra dörrar och efter en natt med hög feber hos dottern så blev det vårdcentralen igen och denna gången en dos medicament som fick följa med hem.

Ingen skola och utflykt till apslätten för oss inte utan fram åkte myskläder och goa filtar och så bäddade vi ner oss här hemma.

Att vabba ifrån jobbet har jag ju aldrig gjort då jag är hemma med barnen och det ingår i mitt dagliga jobb att täcka upp alla situationer och planera om i sista stunden för att få allt att rulla på i en stress fri miljö som vi trivs bäst i.

Att jag däremot har svårt att varva ner och sitta under filten en längre stund i taget när det kryper i fingrarna för att sysselsätta dem med något är ett inre stressmoment jag jobbar på att hantera bättre.

Så istället för att vabba så väljer jag att svabba samtidigt som jag babblar en massa om hur alla bacilusker skall ge sig av härifrån och lämna oss ifred.

Denna halsfluss gör mig tokig för den påverkar dottern så enormt då hon har värk i kroppen, drömmer, gråter och aldrig kommer ikapp orkes mässigt innan den slår till igen.

Hon kämpar verkligen med att klara av ständig värk i halsen och kroppen med det goa humöret hon har och glimten i ögat.

Ibland blir det bara too much och då ligger hon där i soffan och bröderna hämtar vatten och isglass.
Precis så har vi haft det idag , men imorgon är en ny dag och medicinen hjälper, så sakta men säkert blir allt bättre igen.

Tisdagskvällen blev en myskväll hemma med kallrökt lax med sparris och avokado toppad med laxröra.

20121024-003911.jpg

Enkelt och gott att njuta av en småkylig höstkväll i oktober.

Hann gå ut en sväng och ta ett par djupa andetag i den friska kvällsluften och min härliga höstkappa passade kvällens väder perfekt.

20121024-004231.jpg

Nu har jag sprungit ett par vändor till dotterns rum och hon verkar äntligen ha kommit in i djupsömn så jag får passa på att sluta mina blå för idag och slå upp dem till en ny morgondag med nya utmaningar …..

2 comments on “Svabbar istället för vabbar!

  1. Stackars din dotter. Hoppas att hon kryar på sig och blir frisk snart.

    Kappan sitter fint på dig. Roligt att ha något som inte alla andra har, den ser exklusiv ut.

    Svar: Tack snälla för att du berömmer mitt skapande, det betyder så mycket. Samtliga skapelser publiceras till försäljning i Jasmine’s Kortmakeri (http://jasmineskortmakeri.blogg.se), välkommen in.
    Tack för att du tipsade mig om mässan i helgen. Jag uppskattar det verkligen, det gjorde mig så glad! Jag ska försöka ta mig dit om jag inte får jobb i sista minuten. Tack, återigen.

    Roligt att du ville kolla igenom min blogg. Finner du den intressant får du gärna följa den via Bloglovin’.

    Ha en skön onsdagskväll!
    Kram

  2. Åh, nej inte igen! Krya på sig snabbt nu!
    Jag har inga problem att ”bara” sitta där när jag vabbar. Önskar att jag mer var åt svabbarhållet! 🙂
    Jättesnygg kappa!
    Kram

Kommentera

