Skrämmande kul!

Gårdagen flög fram i ett himla högt tempo med besök av goda vänner och kort hundpromenad i solskenet.

Sedan åkte vi iväg ner till stan för att köpa Halloween kläder till barnen som jag hade sagt att vi inte skulle köpa men föll för grupptrycket denna gången!

Vi är bjudna på Halloween fest och barnen ser fram emot det med en skräckblandad förtjusning.

Så det blev en läskig dag på stan med många ”hjälp” rop ifrån mig till barnens glädje när de skrämde mig med den ena maskeradklädseln efter den andra.

20121031-085048.jpg

20121031-085154.jpg

20121031-085300.jpg

Är inte mycket för allt som butikerna erbjuder till Halloween men jag förstår barnen som fascineras av alla hemskheter då killarna har en period av att skrämmas och prata blod i alla former.

Sedan har vi ju själva pysslat en hel del både i köket och pysselhörnan så de har verkligen fått upp ögonen för Halloween detta året.

Så vad hittade vi nu då till mina små monster ?

20121031-085803.jpg

Jo, en ville vara Dracula , en annan ett Piratskelett och den tredje en liten Djävulstjej!

Hemska figurer som mötte pappa idörren igår.

Själv skall jag ”spöka”ut mig i lite orangea strumpbyxor dagen till ära.
Roligare än så blir det inte för min del.

20121031-090300.jpg

Trodde att jag hade sparat dotterns häxhatt hemma men hittar den inte.

Tror jag får göra som dottern förra året och sätta fast en råtta i håret för barnen är oroliga att jag inte blir insläppt som den vanliga häxan jag är……..

Mormor väntar på oss idag med pannkakor och Halloween pyssel och barnen längtar så mycket efter det.

Sedan springer vi över till Halloween festen hos barnens vänner som bor granne med mormor.

Kommer bli en spännande dag och barnen skall ut på sin första trick or treat i mina gamla kvarter där vi brukade skrämma grannarna med att kasta smågrus på fönstren , ringa på dörrklockorna och springa fort när höstmörkret föll.
Tiderna ändras och nu är det små monster som invaderar kvarteret ikväll.

20121031-091332.jpg

Gårdagen avslutade jag i soffan med maken och lite goda tunnbrödsrullar fyllda med Philadelphia ost och kallröktlax toppade med laxröra, hackad rå lök och kallrökt lax.

Happy Halloween till er alla där ute önskar jag och barnen med deras frukost pyssel denna morgon!

20121031-100952.jpg

20121031-101007.jpg

20121031-101038.jpg

20121031-101050.jpg

2 comments on “Skrämmande kul!

  1. Jag börjar också med att skrika HJÄLP! Vilka läskiga masker! Nä, dracula, piratskelett och djävul är mycket bättre! FINA BILDER som vanligt. Kram

Kommentera

