Barnens Halloween!

Sista dagen i oktober blev en dag full av läskiga monster allt ifrån knähöga häxor till tvåmeters jättar.

Men dagen började vi hemma hos mormor med att pyssla Halloweenmasker .

20121101-081743.jpg

Vi fick härligt besök av min farmor , mormor och hennes man och det är alltid så kul att träffa dem på hemmaplan.

Efter pyssel, fikabesök, pannkaksmiddag och lek kröp vi ner i soffan och vilade en stund innan det var dags att gå på Halloween fest.

20121101-082137.jpg

Morfar kom hem och möttes av en skrämmande skara monster i hallen och barnen skrattade så gott när de fick skrämma honom.

20121101-082341.jpg

Sedan var det dags för barnens fest som de väntat så på.

20121101-082440.jpg

20121101-082525.jpg

Dracula fick bli min bordskavaljer för kvällen och vi hade mycket gott att sätta tänderna i .

20121101-082659.jpg

Efter den goda måltiden var det dags att gå ut i kvällsmörkret för lite Bus eller Godis ….

20121101-082838.jpg

20121101-082853.jpg

Fick med mig en skara godis sugna monster så vi började att ringa på min gamla hemadress för det visste jag var ett säkert kort .

Och visst fanns det godis så inget bus blev det där.
Likaså hos min farmor som tyckte att den söta katten skulle ha lite gott hon också.

Efter en vända i området där jag inte ringt på dörrarna på måååånga år men kände en och annan som fortfarande bor kvar så vände vi tillbaka till värmen inne och fortsatt Halloweenfest.

20121101-083546.jpg

En kopp varmt te smakade underbart med en tårtbit.

20121101-083712.jpg

Trevligt sällskap och många goda skratt och skrämmande monster bjöd kvällen på .

20121101-083829.jpg

Barn i socker shock en onsdagskväll men vad gör det när de hade en fantastiskt rolig fest och de höll sig vakna hela vägen hem till min glädje.

En händelserik och skrämmande spännande dag fick barnen uppleva på sin första Halloween fest med Bus eller Godis.

En perfekt avslutning på oktober för oss alla stora som små.

One comment on “Barnens Halloween!

  1. Blev så glad 🙂 när jag läser om hur roligt barnbarnen hade igår kväll eftersom jag inte kunde vara med på kvällen. Jätte skoj att ni hann vara hos oss på eftermiddagen och att barnen fick pysslat en stund eftersom jag vet att dom gillar att pyssla 🙂 Säkert somnade dom gott allesammans mormors små busfrön kanske redan i bilen på väg hem ??? Puss och kram 🙂 ❤ till er alla ❤

Kommentera

