Hösten sätter sina spår….

Värsta förkylningen anföll i måndags med feberfrossa och allt jag gjorde var att längta tillbaka till den varma poolen på Säröhus istället för att ligga i min egen pöl påklädd för rena klädsimmet.

Mormor hämtade Daniella ifrån skolan i tisdags så jag intog horisontalläge och kurerade mig med allt jag hittade som piggade upp.

Natten var hemsk men det blir alltid värre innan det blir bra så idag var jag på benen igen redo för en dag i skolan och allt kul som händer.

Elever som slutat då meningar gått isär om hur de upplever sina barn och hur skolan gör det har gjort gruppen lugnare och två extra resurser är insatta.

Inte bara Sebastian som det blev för mycket för känslomässigt utan verkligheten var tuff i skolan de första månaderna.

Känns tryggare nu och jag vet att vi snart är där igen , där vi började med en trygg 6åring som trivs i skolan.

Nu är det bara jag och minstingen som skall vänja oss vid att inte vara i skolan varje dag framöver och ha kul.

Jag har hittat min plats i Verkstaden där jag pysslar med barnen och har så roligt.

20121114-175348.jpg

20121114-175524.jpg

20121114-175608.jpg

20121114-175654.jpg

Alltid kan man vara till nytta någonstans.

Efter att denna hösten har satt sina spår efter alla förkylningar och strul med skolgång så finns det alltid något positivt att fylla sinnet med och idag såg vi dessa vackra höstliga avtryck i stenplattorna utanför hemmet.

20121114-180108.jpg

Tänk vad moder natur själv kan skapa de vackraste kontraster ute i naturen.

Ikväll blir det en kryddstark Kyckling Chilli gryta till middag som jag hoppas skall få de sista förkylnings basiluskerna att fly kroppen.

20121114-180611.jpg

Önskar er alla en fin lillördag där ute.

2 comments on “Hösten sätter sina spår….

  1. Vad skönt att höra med skolan……Och du är säkert FAB att ha i verkstad/pyssel. Kanske skulle du vilja ta en liten sväng om Kallekrona kanske…Lagom till julpysslet kanske? Kram Mia

  2. Vad skönt att det börjar kännas bättre i skolan. Det finns ju inget värre än när ens barn inte mår bra. Hoppas att du känner dig bättre snart! Kramar från Rebecca

Kommentera

