Som ett brev på posten..

Visst är det alltid så att när man slappnar av så kommer förkylningar som ett brev på posten sa sonens pedagog i skolan igår.

Ja , svarade jag med min hesa röst och hör direkt sonen som står en bit ifrån mig säga:
Mamma det är tur att vi aldrig får brev då för vem vill ha en förkylning i brevlådan ??
Nu vill jag faktiskt inte ha några brev.

Ja, de snappar upp allt de små öronen.

Pratade hemma med barnen härom dagen om att de aldrig får några brev och kan inte samla på frimärken.

Under min högstadieperiod och en bit in på gymnasiet hade jag hundratals brevvänner runt om i världen och varje dag kom det brev i brevlådan och lika glad blev jag varje gång.

Ett bra sätt att öva min engelska var det också för glosboken ifrån skolan var ingen höjdare.

Saknar den tiden och alla livstecken ifrån vänner ute i den vida världen.

Minns att vi hade små häften där man skrev sin adress , lite om sig själv och skickade med i ett brev man skrev och hittade alltid någon annan att skriva till
i de häftena.

Fick en gång ett brev ifrån en man som satt i fängelse i USA för att ha knivskurit en annan man till döds på en pub, som bara var intresserad av bilder när jag badade bastu ?????
För det visste han att vi gjorde i Sverige!

Jag 13 år i en bastu ???
Inte min grej!!!

Så ibland hamnade nog de där häftena i fel händer !

Men överlag skapade det många roliga minnen ifrån tonåren.

Vet att mina föräldrar sparade mina lådor med brev i många år , men nu tror jag att de har slängt dem för jag tyckte inte att de behövde spara dem , men nu ångrar jag det för tänk många frimärken barnen kunde fått ifrån världens alla hörn och tanken slår mig fortfarande att vi har överlag rätt tråkiga frimärken färgsmässigt i Sverige än de ute i världens varma breddgrader.

Färg piggar alltid upp och idag börjat projektet med sönernas rum och lite ny färg på deras väggar.

De vill ha orange på ena sidan och gult på andra om de får välja själva , så vi får nog kompromissa lite och se vad vi kommer fram till.

Men färg gör ialla fall mig och barnen glada och igår hade vi ett härligt gotte bord uppdukat som fredagsmys där färgerna på frukt och bär piggade upp barnen och de hade så roligt tills de stupade i sängs.

20121117-101557.jpg

Fredags drycken blev färskpressad morotsjuice och blåbärsjuice.

Sedan lite Skaldjurssallad som kvällsgott.

20121117-101927.jpg

Frukt och bär att mumsa på i alla härliga färger och lite sommarkänsla bjöds det också på under kvällen.

20121117-102129.jpg

Rosorna på bordet bidrog också med ett härligt förginslag.

20121117-102350.jpg

Nu längtar jag faktiskt lite extra efter att börja julpynta och föra in lite mer rött i hemmet .

Nu skall vi bara se vad killarna trollar fram för idéer till sitt rum ???

Kan bli spännande det här !

Önskar er alla en fin lördag där ute.

One comment on “Som ett brev på posten..

Kommentera

