Orange Snowman .

Tog mig en kort promenad till affären och de första snöflingorna la sig lätt i håret.

Sedan spricker himlen upp i solsken och sprider ett härligt sken över kajen.

20121129-142815.jpg

Precis vad jag behövde lite sol även om hunden får stå för solandet utomhus så njuter jag av det inomhus i värmen.

Pysslar med barnen och förbereder lite advents bak men har inte fått ändan ur att stöka runt i köket.

Barnen sitter i fönstret och önskar att det skall falla mer snö flingor än de små små som föll tidigare idag och de längtar efter att bygga snögubbar utomhus.

Istället så bygger vi vår egen Orange Snowman som får stå och dofta jul här inne utan risk att smälta.

20121129-144321.jpg

Julmusik tyckte barnen vi skulle lyssna på idag och jag måste säga att till toner av julmusik börjar julkänslan att smyga sig på.

Ingen stress i år har jag lovat mig själv och för första gången känns det som jag verkligen kommer klara det.
Vill njuta av tiden med barnen och se julen genom deras ögon där allt glittrar och glimmar.

Julen är en tid att dela med sig och även i år kommer jag och barnen bjuda på lite roliga Julpyssel och mat/desserter med en liten twist här på bloggen och inne på www.funnyfunkyfood.com

Följ oss gärna i vårt julstök.

One comment on “Orange Snowman .

Kommentera

