En doft av jul.

Äntligen har det öppnat en underbar inredningsbutik på vår sida älven några hus bort längst med kajen i Eriksbergs Dockan.

Havsnära heter butiken och har så mycket fint för hemmet.

20121211-185156.jpg

Älskar att handla på hemmaplan när julklappar och födelsedagspresenter skall inhandlas för att slippa all stress som folk i centrala stan är fulla av i juletider .

20121211-185457.jpg

Idag hittade jag underbara doft ljus -Merry Christmas med dofterna Vanilla Butter Creamy, Sandalwood & Cinnamon och tillsist en härlig doft av Chocolate.

20121211-185931.jpg

Beslutångesten kom fram och vann över mitt förnuft som sa att det räcker med ett ljus åt gången, men priset på 39 kr styck var helt överkomligt så alla tre köptes med hem.

Nu doftar det Vanilla Butter Creamy här hemma.
En mild och behaglig doft och visst är glassburkarna till ljusen fina?

Är så glad att vi bor i en växande stadsdel med mer och mer butiker som öppnar verksamheter i lokalerna på bottenplan.

Älskar små butiker som vår fiskaffär, ost och delikatess butik samt bageri där man kan prata över disk och välja ut de bitar/ godsaker man helst vill ha.

En stor fördel med att vara hemmafru är att jag och barnen har tid att gå runt i kvarteret och handla i lugn och ro när andra jobbar och slipper eftermiddags stressen när den tar vid.

Veckoplaneringar existerar inte här hemma och även om vi åker och storhandlar då och då så är det mest torrvaror som fylls på då.

Det är jag, föräldralediga och pensionärerna som tjötar på dagarna här hemma i våra kvartersbutiker och jag älskar det helt enkelt.

Önskar er alla en fin tisdagskväll.

20121211-205647.jpg

2 comments on “En doft av jul.

  1. Älskar också småbutiker, men tar mig sällan tid att handla i dem…tyvärr….Förstår att du har massor att välja på – Götet är ju något större än min lilla stad. Hoppas du har en superskön kväll….Kram

Kommentera

