Seksy

Andra dagen in i 2013 kom min danspartner fram ur gömmorna bakom julkartonger och presentpappersrullar.

På åkte klackskorna och en kall flaska alkoholfritt bubbel dukades upp till tonerna av härlig dansmusik.

20130103-135204.jpg

Sedan var det bara att svänga på höfterna , snurra runt och låta danspartnern föra mig runt i lägenheten.

Ut åkte alla julsaker och in fick vi frisk luft då balkongdörrar och fönster stod på vid gavel.

Barnen stod för att bord och fönsterbräden dammades av och att leksaker plockades bort ifrån vardagsrummet.

Sedan blev det så här rent och fint i köket.

20130103-140045.jpg

Kanske inte bästa beslutet att baka mitt i städningen men gott var det efteråt att fika i ett ny städat hem med solen som sken så härligt på utsidan.

Lite god choklad som vi inte hunnit äta av i julas slank också ner.

20130103-140415.jpg

Barn som tog siesta och andra som sprang över till svärmor för att skämmas bort gav mig en skön eftermiddag efter storstädningen och dagens danspass.

Att städa är kul om man skojar till det lite annars är jag och dammsugaren inte bästa vänner om man säger som så.

Barnen somnade redan vid 19.00 till min stora förvåning och då maken blev sen ifrån arbetet då de inventerade så bjöd kvällen på en lugn stund framför tv med två hundar som längtat efter uppmärksamhet i famnen.

Lite gott att äta på kvällskvisten när maken kom hem avslutade en dag full av ut med det gamla och in med det nya.

20130103-141253.jpg

Lite mer av det nya för i år är klockan jag fick på väg hem ifrån Spanien och som jag föll för direkt när jag såg den.

20130103-141633.jpg

Som ett smycke och klocka i ett ifrån Seksy.

Hidden Hearts heter modellen och jag fick ett matchande halsband till som är så fint det med.

En hemmadag som bjöd på dans , härlig musik, skoj med barnen, vila , tv tittande och kvällsmys samtidigt som hemmet blev rent och fint var en skön start på 2013.

6 comments on “Seksy

  1. Chokladen ser fantastisk ut! Fast kanske tur att den inte står på mitt bord. Jag har nämligen lite svårt för att hålla fingrarna i styr:) ÄÄÄÄLskar choklad!
    Kram

  2. Vilken chokladkartong…wow! Ohc givetvis goda bakverk. Jag har avgiftat mig från fika, emn blir alltid så sugen när jag ser vad du bakar och lagar. Du är verkligen jätteduktig. Julen är utstädad här – eller strippad som Gabriel säger. Känns lite tomt, men ändå skönt.
    Kram Mia

  3. Lika härligt som att ”ta fram” jul så är det att dansa ut den! Vilket vi ska passa på att göra idag fredag.
    Verkligen tjusig klocka! Kan tänka mej att det matchande halsbandet är ännu tjusigare!? 🙂
    Jag bröt ett finger för 10 år sedan och hela armen! var gipsad och sedan dess har jag inte använt armbandsur. När jag ser ditt så blir jag sugen på att börja använda det igen!
    Ha en fin fredag!
    KRAM

Kommentera

